Filtern nach
Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 86 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 86.

Sortieren

  1. Clausal complements in native and learner spoken English
    a corpus-based study with Lindsei and Vicolse
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Lang, Bern [u.a.]

    Universitäts- und Landesbibliothek Düsseldorf
    anga824.t625
    Universitätsbibliothek Siegen
    11DLK2560
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. A frequency dictionary of Dutch
    core vocabulary for learners
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Schoonheim, Tanneke (Verfasser)
    Sprache: Englisch; Niederländisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9780415523790; 9780415523806
    RVK Klassifikation: GU 13600
    Schriftenreihe: Routledge frequency dictionaries
    Schlagworte: Englisch; Niederländisch; English language; Dutch language; Dutch language
    Umfang: VIII, 299 S.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Mathematisches Fachwörterbuch
    Englisch - Deutsch, Deutsch - Englisch
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Veritas, Linz

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Stadt- und Landesbibliothek im Bildungsforum Potsdam
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  4. Children's literature in second language education
    Autor*in:
    Erschienen: 2014; © 2013
    Verlag:  Bloomsbury, London

    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Verlag (Klappentext)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bland, Janice (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472576279; 9781441183521; 9781441129789; 9781441182760
    Weitere Identifier:
    9781472576279
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; EC 8308 ; ES 885 ; EC 1454 ; ES 830 ; EC 1452 ; HD 184 ; HD 210 ; HD 218
    Auflage/Ausgabe: Paperback edition, fisrt published
    Schlagworte: Children's literature; English language; Children; Second language acquisition
    Umfang: xiii, 232 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  5. Constructions and environments
    copular, passive, and related constructions in Old and Middle English
    Autor*in: Petré, Peter
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 916697
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 2877
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    SYN 2-124
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EC/254/1549
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 13464
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    DHL 6180-943 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    320z
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9780199373390
    Weitere Identifier:
    9780199373390
    RVK Klassifikation: HE 295 ; HE 465 ; HE 760
    Schriftenreihe: Oxford studies in the history of English
    Schlagworte: Grammar, Comparative and general; Grammar, Comparative and general; English language; English language; Construction grammar
    Umfang: XIV, 295 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Environmental linguisticsIn dialogue with previous studies -- Theory and method -- The past tense -- The present tense -- Copularization of becume and weaxe -- Evaluation of the results.

    Teilw. zugl.: Leuven, Univ., Diss., 2010

  6. From lawmen to plowmen
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Univ. of Toronto Press, Toronto [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 930397
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/22343
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    320z
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  7. Rules of use
    language and instruction in early modern England
    Autor*in: Lamb, Julian
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London [u.a.]

    We take it for granted that we can use words properly – appropriately, meaningfully, even decorously. And yet it is very difficult to justify or explain what makes a particular use "proper." Given that properness is determined by the unpredictable... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 928254
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 12409
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 11320
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/21413
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 9506
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.431
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    We take it for granted that we can use words properly – appropriately, meaningfully, even decorously. And yet it is very difficult to justify or explain what makes a particular use "proper." Given that properness is determined by the unpredictable vagaries of unrepeatable contexts, it is impossible to formulate an absolute rule which tells what is proper in every situation. In its four case studies of texts by Ascham, Puttenham, Mulcaster, and the first English dictionary writers, Rules of Use shows the way in which early modern pedagogues attempted to articulate such a rule whilst being mindful that proper use can neither be determined by any single rule, nor definitively described in examples. Using the philosophy of Ludwig Wittgenstein, and Stanley Cavell's influential reading of it, Rules of Use argues that early modern pedagogues became entangled in a sceptical problem: aspiring to formulate a definitive rule of proper use, their own instruction begins to appear uncertain and lacking in assurance when they find such a rule cannot be expressed.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780567238191
    Weitere Identifier:
    9780567238191
    RVK Klassifikation: HD 182 ; HE 180 ; HD 152
    Schlagworte: English language; English language; English language; English language; English language; English language; English language; English language; English language
    Umfang: VIII, 189 S., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis S. [179] - 186

    Machine generated contents note:AcknowledgementsIntroduction 1. Towards a Grammar of UsePedagogy and Scepticism The Augustinian Picture of Language Context Use, Usual, Useful 2. Using Perfection: Roger Ascham's Toxophilus and The Scholemaster Taking Aim: ToxophilusAscham's Scepticism: The Scholemaster, Book 1'The daily use of writing': The Scholemaster, Book 23. Decorous Abuse: George Puttenham's The Art of English Poesy Decorum and the Critics The Art of Ambiguity Usual Speech: The Eye and the Ear Solace4. Usual Spelling: Richard Mulcaster's The First Part of the Elementarie Jonathan Goldberg's Reading of Mulcaster's Elementarie GroundsSound TrainingSound, Reason, CustomRules and Use5. Arts of Use: Early English Dictionaries, 1604-1658Context Johnson's Dictionary: Aspiration and Resignation 'Hard usuall English wordes'An Unused Siding BibliographyIndex.

  8. Children's literature in second language education
    Autor*in:
    Erschienen: 2014; © 2013
    Verlag:  Bloomsbury, London

    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    ES 885 B642
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HD 184 B642
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E Lit 500.1 Chi
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E Lit 500.1 Chi
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    E Lit 500.1 Chi
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Pädagogische Hochschulbibliothek Ludwigsburg
    Spra 1fc Chi
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    GW 340.479
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Weingarten
    HD 184 B642 C5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Verlag (Inhaltsverzeichnis)
    Verlag (Klappentext)
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Bland, Janice (HerausgeberIn); Lütge, Christiane (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472576279; 9781441183521; 9781441129789; 9781441182760
    Weitere Identifier:
    9781472576279
    RVK Klassifikation: EC 8300 ; EC 8308 ; ES 885 ; EC 1454 ; ES 830 ; EC 1452 ; HD 184 ; HD 210 ; HD 218
    Auflage/Ausgabe: Paperback edition, fisrt published
    Schlagworte: Children's literature; English language; Children; Second language acquisition
    Umfang: xiii, 232 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  9. The role of frequency in children's learning of morphological constructions
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Narr, Tübingen

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 59922
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek der Pädagogischen Hochschule Freiburg/Breisgau
    ER 920 C794
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 25455
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    P Kupä-G 141
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2014/2711
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/430/81
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 4026
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    LIN 104 : C65
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    E 02 cor 00
    keine Fernleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-16704
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ER 920 C794
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Saarländische Universitäts- und Landesbibliothek
    2014-2419
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    64/1264
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Brechtbau-Bibliothek
    5-GU 350.395
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783823368403
    RVK Klassifikation: ER 920 ; HD 153
    Schriftenreihe: Language in performance ; 48
    Schlagworte: Children; Language acquisition; German language; English language; German language; English language; Language arts (Early childhood); Grammar, Comparative and general
    Umfang: XIII, 266 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Introduction and outlineLanguage learning from the input?Contrasting key issuesThe issue of human uniquenessLanguage knowledge in the child and in the adultThe role of the inputThe poverty-of-the-stimulus argument versus learning from the inputInput qualityInput quantityLearning from the inputConclusionThe learning processStarting point : Categorization and analogy in language learningCategorization : the prototype accountConcept and processThe development of linguistic categoriesSummaryAnalogiesConcept and processThe development of analogizing abilitiesThe role of similaritySummaryStarting point revisited : categorization and analogy in language learningComparison of categorization and analogyRedefinitions of categorization and analogy in construction learningSteps of construction learningAnalogy and categorization in construction learningFrequency effects in language learningFrequency in language representation and language learningFrequency and concrete constructionsFrequency and partially-filled constructionsMorphological constructionsOther partially-filled constructionsFrequency and abstract constructionsAbstract constructionsComplex constructionsTypological featuresSummary of previous researchIntroduction of the pattern levelMajor research questionsCorpus study : Frequency of the derivational verb prefix pattern in caregiver and child speech in German and EnglishBackgroundMotivationVerb prefixes in German and EnglishThe development of derivational morphology in childrenThe operationalization of pattern frequencyHypotheses for the corpus studyCorpus analysisDatabaseProcedure and resultsDiscussion

    Experiment 1 : the role of input frequencies at constructional and pattern levels in novel morphology learningBackground and hypothesesMethodParticipantsMaterialProcedureResultsStatistical techniques used to analyze the dataLearning of a novel verb prefix construction in German and EnglishLearning of a novel reduplication construction in German and EnglishLearning of the novel prefix versus the novel reduplication constructionType frequency effectsDiscussionSummaryLearning and agePattern effectsToken frequency effects at the constructional levelType frequency effects at the constructional levelConclusionExperiment 2 : the role of the shape of the input distribution in the learning of a novel partially-filled constructionBackgroundMethodParticipantsMaterials and procedureResultsDiscussionSummary and general discussionSummary of the workFrequency effects in morphological learningConstruction learning based on the inputEffects of token frequency, type frequency and type-token ratio at the constructional levelEffects of type and token frequency at the pattern levelSummaryBroader theoretical implicationsAbstractions in languageThe domain-generality of cognitive processes in language learningThe role of salienceOpen issues and future directionsInflectional versus derivational morphological constructionsIssues regarding the corpus analysisFuture research directionsConclusionReferencesAppendixChapter 5Excerpt from Leo corpus (4; 5; 3)Excerpt from Thomas corpus (4; 3; 2)Lists of manually selected verb prefix constructions and prefix verbs in English and GermanSearch results for manually selected verb prefix constructions in English and GermanChapter 6One-sample t-tests assessing novel construction learningProportions of correct responses on real items by task, pattern and languageMemorization and generalization of the novel construction by task and patternNovel prefix and reduplication learning in German-speaking adults.

    Zugl.: München, Ludwig-Maximilians-Univ., Diss., 2012

  10. Uncommon tongues
    eloquence and eccentricity in the English Renaissance
    Erschienen: c 2014
    Verlag:  Univ. of Pennsylvania Press, Philadelphia, Penn.

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 918982
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2015/6987
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 8163
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 10821
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    65/15399
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.3768
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780812245585
    RVK Klassifikation: HI 1127 ; HI 1125
    Schlagworte: English language; National characteristics, English, in literature; Rhetoric, Renaissance; English literature; Eloquence in literature; English language
    Weitere Schlagworte: Lyly, John (1554?-1606): Euphues; Spenser, Edmund (1552?-1599): Shepherd's calender; Marlowe, Christopher (1564-1593): Tamburlaine the Great
    Umfang: 218 S., Ill., 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. [173]-205) and index

  11. Contrastive register variation
    a quantitative approach to the comparison of English and German
    Erschienen: c 2014
    Verlag:  de Gruyter Mouton, Berlin [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 893752
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.m.0183
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    612422
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2014/2013
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CF/230/2300
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ASW:CR:3240:Neu::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    E 30 neu 00
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ES 460 N492
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110238586; 9783110238587
    RVK Klassifikation: ES 460
    Schriftenreihe: Trends in linguistics ; 251
    Schlagworte: Register (Linguistics); Contrastive linguistics; Language and languages; German language; English language; Corpora (Linguistics)
    Umfang: XIX, 361 S., graph. Darst., 230 mm x 155 mm
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. [333] - 348

  12. Sir Thomas Elyot as lexicographer
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Oxford Univ. Press, Oxford

    Sir Thomas Elyot's Latin-English dictionary, published in 1538, became the leading work of its kind in England. In this book Gabriele Stein describes this pioneering work, exploring its inner structure and workings, its impact on contemporary... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 916894
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 2943
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    EE/380/416
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 1995
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    HeiBIB - Die Heidelberger Universitätsbibliographie
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HE 322 S819 S6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/8158
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    54 A 6572
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.1104
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Sir Thomas Elyot's Latin-English dictionary, published in 1538, became the leading work of its kind in England. In this book Gabriele Stein describes this pioneering work, exploring its inner structure and workings, its impact on contemporary scholarship, and its later influence. The author opens with an account of Elyot's life and publications. Sir Thomas Elyot (c. 1490-1546) was a humanist scholar and intellectual ally of Sir Thomas More. He was employed by Thomas Cromwell in diplomatic and official capacities that did more to impoverish than enrich him, and he sought to increase his income with writing. His treatise on moral philosophy, 'The Boke named the Governour', was published in 1531 and dedicated to Henry VIII. His popular treatise on medicine, 'The Castell of Helth', went through seventeen editions. Professor Stein then considers how and why Elyot decided to compile a Latin-English dictionary. She looks at the guiding principles, the organization he devised, and the authors and texts he used as sources. She examines the book's importance for the historical study of English, noting the lexical regionalisms and items of vulgar usage in the Promptuorum parvulorum and the dictionaries of Palsgrave and Elyot, before discussing Elyot's linking of lemma and gloss, and use of generic reference points. She explains how Elyot translated and defined the Latin headwords and compares his practice with his predecessors. The author ends with a detailed assessment of Elyot's impact on sixteenth- and seventeenth century dictionaries and his place in Renaissance lexicography

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780199683192
    Weitere Identifier:
    9780199683192
    RVK Klassifikation: HI 2095 ; HE 322
    Auflage/Ausgabe: 1. ed.
    Schlagworte: Latin language; English language; English language; Lexicographers; Elyot, Thomas 1490?-1546 / Elyot, Thomas 1490?-1546 / 1500 - 1599
    Weitere Schlagworte: Elyot, Thomas Sir (1490?-1546)
    Umfang: VII, 439 S.
  13. Bidialectalism
    an unexpected development in the obsolescence of Pennsylvania Dutchified English
    Erschienen: c 2014
    Verlag:  Duke Univ. Press, [Durham, NC]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822367963
    RVK Klassifikation: GD 8045 ; HF 980 ; HF 909
    Schriftenreihe: Publication of the American Dialect Society ; 98
    American speech ; 88.2014, Suppl.
    Schlagworte: English language; Pennsylvania Dutch; Bidialectalism
    Umfang: VIII, 204 S., Ill., Kt.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Supplement to American speech, vol. 88

    Outcomes of dialect contact and the case of Pennsylvania Dutchified EnglishA working description of Pennsylvania Dutchified English and South Central Pennsylvania English -- PDE phonological features and their use : unraveling in action for PDE obstruent devoicing -- Other PDE phonological features and their use : further evidence for the unraveling of PDE -- On the trail of the bidialectal -- The emergence of bidialectalism at the end of the life cycle of PDE : a case study.

  14. The new Routledge & Van Dale Dutch dictionary
    Dutch-English/English-Dutch
    Autor*in:
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Butler, Sarah
    Sprache: Englisch; Niederländisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138785793; 9781138785809
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: English language; Dutch language
    Umfang: [ca. 600] S.
  15. Phraseme im bilingualen Diskurs
    «All of a sudden geht mir ein Licht auf.»
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Lang-Ed., Frankfurt am Main

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3631651295; 9783631651292
    Weitere Identifier:
    9783631651292
    265129
    RVK Klassifikation: ER 930 ; ET 850 ; GC 8131
    DDC Klassifikation: 400#DNB
    Schriftenreihe: Linguistik international ; 30
    Schlagworte: English language; Bilingualism; Code switching (Linguistics)
    Umfang: 301 S., graph. Darst., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Mannheim, Univ., Diss., 2013 u.d.T.: Keller, Mareike: "All of a sudden geht mir ein Licht auf"

  16. "The way I communicate changes but how I speak don't"
    a longitudinal perspective on adolescent language variation and change
    Autor*in: Kohn, Mary
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Duke Univ. Press, [Durham, NC]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822368298
    RVK Klassifikation: HF 909 ; HF 619 ; GD 8045 ; HF 980
    Schriftenreihe: Publication of the American Dialect Society ; 99
    American speech ; 89.2014, Suppl.
    Schlagworte: African American teenagers; African American teenagers; English language
    Umfang: VIII, 221 S., Ill., zahlr. graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references. - Supplement to American speech, vol. 89

    The questionThe adolescent peak hypothesis: linguistic lifecycles and language change -- Limits of the apparent time construct and the linguistic individual -- Adolescent peak as evidence for language change -- Evidence for age-grading -- Age-grading and life-stage change in AAE -- Life-stage variation: evidence from ethnographic studies and second dialect research -- Child language variation -- Sociolinguistic variation and the child -- Children in SDA research -- Adolescents -- Ethnographic studies of adolescence -- Adolescent linguistic plasticity and educational institutions as a locus of contact -- Emerging adults -- Adult SDA and longitudinal research -- Second dialect acquisition for adults -- Adult panel studies -- Sociolinguistic motivations and restrictions on lifespan change -- Contextualizing African American English vowels -- Description of the AAE vowel system -- Similarities and distinctions between the AAVS and the European American SVS -- AAVS as part of AAE: evidence from perception studies and regional distribution -- Social evaluation of African American English vowels -- AAE vowels and sound change -- A brief history on the study of aae participation in regional sound changes -- Evidence for mutual influence between AAE and PRV vowel systems -- Factors that potentially influence AAE and PRV interaction -- The linguistic ecology of FPG -- Rural Eastern and Piedmont North Carolina -- Urban Piedmont North Carolina -- The database and the analysis -- Frank Porter Graham project -- Participants -- Field sites -- Sound file selection -- Data extraction -- Selection of normalization procedure -- Details of normalization procedure chosen for the current analysis -- Independent variables considered in the analysis -- How do children change their vowel pronunciations as they age? -- Statistical analysis for group change across time -- Analysis of school demographic data -- Group results for four time points -- Phonetic environment -- Formality -- Sex differences -- Group change across time -- Participation in the AAVS by field site -- Exploration of vowel change by field site -- Discussion of group results -- Individual change -- Stable systems and life time change: a comparison across linguistic subsystems -- Group level comparisons for trajectories of morphosyntactic, consonantal, and vocalic change -- The morphosyntactic and consonantal variables -- Relationships among vocalic, consonantal, and morphosyntactic variables -- Adolescent peaking patterns for bat and copula absence -- Participation in or accommodation to prv sound changes -- Stability or erratic patterns in vowels with no correspondence in morphosyntax -- Factors that contribute to differential patterns of linguistic change across the lifespan -- The nature of variation and life-stage change -- The many paths through adolescence: implications for apparent-time analyses of sound change -- Ethnolectal vowel variation in context -- The complexity of stability -- Conclusions and further directions.

  17. Fixing English
    prescriptivism and language history
    Autor*in: Curzan, Anne
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107020757
    RVK Klassifikation: HE 180 ; HF 160 ; HF 335 ; HE 200
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schlagworte: English language; English language; English language; Historical linguistics
    Umfang: X, 197 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 178 - 189

  18. "The way I communicate changes but how I speak don't"
    a longitudinal perspective on adolescent language variation and change
    Autor*in: Kohn, Mary
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Duke Univ. Press, [Durham, NC]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 925874
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.m.6136
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbundbibliothek im KG IV, Englisches Seminar
    Frei 24: Z 138-99
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HF 909-99
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 690
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    VAR 2-93
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2015 A 2576
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:FH:221:Koh::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6172-644 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ZA 10270 (99)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822368298
    RVK Klassifikation: HF 909 ; HF 619 ; GD 8045 ; HF 980
    Schriftenreihe: Publication of the American Dialect Society ; 99
    American speech ; 89.2014, Suppl.
    Schlagworte: African American teenagers; African American teenagers; English language
    Umfang: VIII, 221 S., Ill., zahlr. graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references. - Supplement to American speech, vol. 89

    The questionThe adolescent peak hypothesis: linguistic lifecycles and language change -- Limits of the apparent time construct and the linguistic individual -- Adolescent peak as evidence for language change -- Evidence for age-grading -- Age-grading and life-stage change in AAE -- Life-stage variation: evidence from ethnographic studies and second dialect research -- Child language variation -- Sociolinguistic variation and the child -- Children in SDA research -- Adolescents -- Ethnographic studies of adolescence -- Adolescent linguistic plasticity and educational institutions as a locus of contact -- Emerging adults -- Adult SDA and longitudinal research -- Second dialect acquisition for adults -- Adult panel studies -- Sociolinguistic motivations and restrictions on lifespan change -- Contextualizing African American English vowels -- Description of the AAE vowel system -- Similarities and distinctions between the AAVS and the European American SVS -- AAVS as part of AAE: evidence from perception studies and regional distribution -- Social evaluation of African American English vowels -- AAE vowels and sound change -- A brief history on the study of aae participation in regional sound changes -- Evidence for mutual influence between AAE and PRV vowel systems -- Factors that potentially influence AAE and PRV interaction -- The linguistic ecology of FPG -- Rural Eastern and Piedmont North Carolina -- Urban Piedmont North Carolina -- The database and the analysis -- Frank Porter Graham project -- Participants -- Field sites -- Sound file selection -- Data extraction -- Selection of normalization procedure -- Details of normalization procedure chosen for the current analysis -- Independent variables considered in the analysis -- How do children change their vowel pronunciations as they age? -- Statistical analysis for group change across time -- Analysis of school demographic data -- Group results for four time points -- Phonetic environment -- Formality -- Sex differences -- Group change across time -- Participation in the AAVS by field site -- Exploration of vowel change by field site -- Discussion of group results -- Individual change -- Stable systems and life time change: a comparison across linguistic subsystems -- Group level comparisons for trajectories of morphosyntactic, consonantal, and vocalic change -- The morphosyntactic and consonantal variables -- Relationships among vocalic, consonantal, and morphosyntactic variables -- Adolescent peaking patterns for bat and copula absence -- Participation in or accommodation to prv sound changes -- Stability or erratic patterns in vowels with no correspondence in morphosyntax -- Factors that contribute to differential patterns of linguistic change across the lifespan -- The nature of variation and life-stage change -- The many paths through adolescence: implications for apparent-time analyses of sound change -- Ethnolectal vowel variation in context -- The complexity of stability -- Conclusions and further directions.

  19. Best practices for spoken corpora in linguistic research
    Autor*in:
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Cambridge Scholars Publ., Newcastle upon Tyne

    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ES 900 R933
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I s 2/185
    keine Fernleihe
    Germanistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    Sa 760,203
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ASW:EL:1000:Ruh::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    Ling 202.006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ER 765 R933
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Sprachwissenschaft und Sprachtechnologie, Bibliothek
    2.7 Ruhi 1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Ruhi, Şükriye (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1443860336; 9781443860338
    RVK Klassifikation: ES 115 ; ES 900 ; ER 765
    Schlagworte: English language -- History; English language; Language and languages
    Umfang: VIII, 272 S., Ill., graph. Darst., Kt.
  20. English vernacular minuscule from Æthelred to Cnut c. 990 - c. 1035
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Brewer, Cambridge

    A new, distinct script, English vernacular minuscule, emerged in the 990s, used for writing in Old English. It appeared at a time of great political and social upheaval, with Danish incursions and conquest, continuing monastic reform, and an... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 911922
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    R CeG 1215
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2015 A 4945
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK in Arbeit
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HH 4003 S874
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.1729
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    A new, distinct script, English vernacular minuscule, emerged in the 990s, used for writing in Old English. It appeared at a time of great political and social upheaval, with Danish incursions and conquest, continuing monastic reform, and an explosion of writing and copying in the vernacular, including the homilies of Alfric and Wulfstan, two different recensions of the Anglo-Saxon Chronicle, two of the four major surviving manuscripts of Old English poetry (the 'Beowulf' and 'Junius' books), and many original royal and ecclesiastical diplomas, writs and wills. However, although these important manuscripts and documents have been studied extensively, this has tended to be in isolation or small groups, never before as a complete corpus, a gap which this volume aims to rectify. It opens with the historical context, followed by a thorough reexamination of the evidence for dating and localising examples of the script. It them offers a full analysis of the complete corpus of surviving writing in English vernacular minuscule, datable approximately from its inception in the 990s to the death of Cnut in 1035. While solidly grounded in palaeographical methodology, the book introduces more innovative approaches: by examining all of the approximately 500 surviving examples of the script as a whole rather than focussing on selected highlights, it presents a synthesis of the handwriting in order to identify local practices, new scribal connections, and chronological and stylistic developments in this important but surprisingly little-studied script. Peter Stokes is Senior Lecturer at King's College London

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1843843692; 9781843843696
    RVK Klassifikation: HH 4003
    Auflage/Ausgabe: 1st publ.
    Schriftenreihe: Publications of the Manchester Centre for Anglo-Saxon Studies ; 14
    Schlagworte: English language; English language; Writing, Minuscule
    Umfang: 297 S., Ill., Kt., Tab.
    Bemerkung(en):

    BackgroundAttributions of origin -- Scribal change in bookhands and charters : the 'tall and narrow' hands -- Scribal continuity in bookhands and charters : the 'square-influenced' hands -- Glosses and scribbles.

  21. Bidialectalism
    an unexpected development in the obsolescence of Pennsylvania Dutchified English
    Erschienen: c 2014
    Verlag:  Duke Univ. Press, [Durham, NC]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 908020
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.m.2810
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Verbundbibliothek im KG IV, Englisches Seminar
    Frei 24: Z 138-98
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/HF 909-98
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 11386
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    GEO 5-70
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 6841
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ANG:FH:262:And::2014
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Bt 8525
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6150-595 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ZA 10270 (98)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780822367963
    RVK Klassifikation: GD 8045 ; HF 980 ; HF 909
    Schriftenreihe: Publication of the American Dialect Society ; 98
    American speech ; 88.2014, Suppl.
    Schlagworte: English language; Pennsylvania Dutch; Bidialectalism
    Umfang: VIII, 204 S., Ill., Kt.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index. - Supplement to American speech, vol. 88

    Outcomes of dialect contact and the case of Pennsylvania Dutchified EnglishA working description of Pennsylvania Dutchified English and South Central Pennsylvania English -- PDE phonological features and their use : unraveling in action for PDE obstruent devoicing -- Other PDE phonological features and their use : further evidence for the unraveling of PDE -- On the trail of the bidialectal -- The emergence of bidialectalism at the end of the life cycle of PDE : a case study.

  22. The new Routledge & Van Dale Dutch dictionary
    Dutch-English/English-Dutch
    Autor*in:
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Routledge, London [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 920337
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Butler, Sarah
    Sprache: Englisch; Niederländisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781138785793; 9781138785809
    Auflage/Ausgabe: 2. ed.
    Schlagworte: English language; Dutch language
    Umfang: [ca. 600] S.
  23. Symmetry breaking in syntax and the lexicon
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Benjamins, Amsterdam

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 920656
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 251.9/001
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K-3 4/609
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    SP AG 1575
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BA 6753
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    D2--BAU45
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027255990
    RVK Klassifikation: ET 670
    Schriftenreihe: Linguistik aktuell ; Vol. 216
    Schlagworte: Grammar, Comparative and general; Minimalist theory (Linguistics); Lexical-functional grammar; English language; German language; Russian language; English language; English language; Grammar, Comparative and general; Minimalist theory (Linguistics); Lexical-functional grammar; English language; German language; Russian language; English language; English language
    Umfang: VIII, 304 S, graph. Darst, 25 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  24. Historische amerikanische und deutsche Briefsammlungen: Alltagstexte als Gegenstand des kooperativen Übersetzens
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Wiss. Verl. Trier, Trier

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 982814
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 D 51967
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ES 710 B595
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ES 710 B595-DVD
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783868215359
    Weitere Identifier:
    9783868215359
    RVK Klassifikation: ES 710 ; EC 7420
    Schriftenreihe: Heidelberger Studien zur Übersetzungswissenschaft ; 20
    Schlagworte: American letters; German letters; English language; German language; Germans
    Umfang: X, 349 S., Ill., graph. Darst., 21 cm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: Heidelberg, Univ., Diss., 2013

  25. Syntactic dislocation in English congregational song between 1500 and 1900
    a corpus-based study
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Lang-Ed., Frankfurt am Main [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 928775
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2014 A 27881
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2014/4653
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    HF 297 G259
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    65.576
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631645901; 9783653038057
    RVK Klassifikation: HF 293 ; HF 297 ; HE 288 ; HG 549
    Schriftenreihe: English corpus linguistics ; 14
    Schlagworte: Grammar, Comparative and general; English language; Historical linguistics; English language
    Umfang: XII, 258 S., graph. Darst.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references S. [243] - 258

    Zugl.: Köln, Univ., Diss. 2013