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  1. Pro Java 9 Games Development
    Leveraging the JavaFX APIs
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Apress, Berkeley, CA

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484209738
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 250 J35
    Schlagworte: Computer science; Computer Science; Game Development; Java; Computerspielherstellung; Java Standard Edition 9
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXVIII, 633 Seiten), 474 Illustrationen (farbig)
  2. Pro Java 9 games development
    leveraging the JavaFX APIs
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Apress, New York

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781484209745
    RVK Klassifikation: ST 250 ; ST 250 J35
    Schriftenreihe: For professionals by professionals
    Schlagworte: Computer science; Computer Science; Game Development; Java; Computerspielherstellung; Java Standard Edition 9
    Umfang: xxviii, 633 Seiten, Illustrationen
  3. Beginning Java 8 Games Development
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Apress, [Berkeley, Calif.]

    Beginning Java 8 Games Development, written by Java expert and author Wallace Jackson, teaches you the fundamentals of building a highly illustrative game using the Java 8 programming language. In this book, you'll employ open source software as... mehr

    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe

     

    Beginning Java 8 Games Development, written by Java expert and author Wallace Jackson, teaches you the fundamentals of building a highly illustrative game using the Java 8 programming language. In this book, you'll employ open source software as tools to help you quickly and efficiently build your Java game applications. You'll learn how to utilize vector and bit-wise graphics; create sprites and sprite animations; handle events; process inputs; create and insert multimedia and audio files; and more. Furthermore, you'll learn about JavaFX 8, now integrated into Java 8 and which gives you additional APIs that will make your game application more fun and dynamic as well as give it a smaller foot-print; so, your game application can run on your PC, mobile and embedded devices. After reading and using this tutorial, you'll come away with a cool Java-based 2D game application template that you can re-use and apply to your own game making ambitions or for fun

     

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    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484204153
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 250 ; ST 324
    Schlagworte: Computer science
    Umfang: Online-Ressource (XXII, 492 p. 356 illus), online resource
    Bemerkung(en):

    Description based upon print version of record

    Contents at a Glance; Introduction; Chapter 1: Setting Up a Java 8 Game Development Environment; Prepare a Workstation for Java 8 Game Development; Downloading Java JDK 8 and NetBeans 8.0; Installing the Java 8 Software Development Environment; Installing NetBeans IDE 8.0; Installing New Media Content Production Software; Downloading and Installing Inkscape; Downloading and Installing GIMP; Downloading and Installing Audacity; Downloading and Installing EditShare Lightworks; Downloading and Installing Blender; Other Open-Source Software Packages of Interest

    Organizing Quick Launch Icons in Your Taskbar AreaSummary; Chapter 2: Setting Up Your Java 8 IDE: An Introduction to NetBeans 8. 0; Primary Attributes of NetBeans 8.0: An Intelligent IDE; NetBeans 8.0 Is Smart: Put Your Code Editing into Hyperdrive; NetBeans 8.0 Is Extensible: Code Editing with Many Languages; NetBeans 8.0 Is Efficient: Organized Project Management Tools; NetBeans 8.0 Is User Interface Design Friendly: UI Design Tools; NetBeans 8.0 Is not Bug Friendly: Squash Bugs with a Debugger; NetBeans 8.0 Is a Speed Freak: Optimize the Code with a Profiler

    Creating Your Java 8 Game Project: The InvinciBagelCompiling Your Java 8 Game Project in NetBeans 8.0; Running Your Java 8 Game Project in NetBeans 8.0; Profiling Your Java 8 Game Project in NetBeans 8.0; Profiling Your Java 8 Game Application CPU Usage; Unblocking the Java 8 Platform Binary via the Windows Firewall; Analyzing the NetBeans IDE 8.0 Game Project CPU Profiling Tool Results; Profiling Your Java 8 Game Application Memory Usage; Summary; Chapter 3: A Java 8 Primer: An Introduction to Java 8 Concepts and Principles; The Syntax of Java: Comments and Code Delimiters

    Java APIs: Using Packages to Organize by FunctionJava Classes: Logical Java Constructs to Build On; Nested Classes: Java Classes Living Inside Other Classes; Inner Classes: Different Types of Nonstatic Nested Classes; Java Methods: Core Java Function Code Constructs; Creating a Java Object: Invoking a Class's Constructor Method; Creating a Constructor Method: Coding an Object's Structure; Java Variables and Constants: Values in Data Fields; Fixing Data Values in Memory: Defining a Data Constant in Java; Java Modifier Keywords: Access Control and More

    Access Control Modifiers: Public, Protected, Private, Package PrivateJava's Public Modifier: Allowing Access by the Public to Java Program Constructs; Java's Protected Modifier: Variables and Methods Allow Access by Subclass; Java's Private Modifier: Variables, Methods, and Classes Get Local Access Only; Java's Package Private Modifier: Variables, Methods, and Classes in Your Package; Nonaccess Control Modifiers: final, static, abstract, volatile, synchronized; Java's final Modifier: Variables, Methods, and Classes That Cannot Be Modified

    Java's Static Modifier: Variables or Methods That Exist in a Class (Not in Objects)

  4. Pro Java 9 Games Development
    Leveraging the JavaFX APIs
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Apress, Berkeley, CA

    Ostbayerische Technische Hochschule Amberg-Weiden, Hochschulbibliothek Amberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Augsburg, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Kempten, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule München, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Hochschule Nürnberg Georg Simon Ohm, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    OTH- Ostbayerische Technische Hochschule Regensburg, Hochschulbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Abteilungsbibliothek Schweinfurt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für angewandte Wissenschaften Würzburg-Schweinfurt, Bibliotheksleitung und Zentralbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
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      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484209738
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 250 J35
    Schlagworte: Computer science; Computer Science; Game Development; Java; Computerspielherstellung; Java Standard Edition 9
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXVIII, 633 Seiten), 474 Illustrationen (farbig)
  5. Pro Java 9 Games Development
    Leveraging the JavaFX APIs
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Apress, Berkeley, CA ; Imprint: Apress

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      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484209738
    Weitere Identifier:
    Schlagworte: Computer science; Softwareentwicklung; Computerspiel; Java Standard Edition 9
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXVIII, 633 p. 474 illus. in color)
  6. Pro Java 9 Games Development
    Leveraging the JavaFX APIs
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Apress, Berkeley, CA

    Use Java 9 and JavaFX 9 to write 3D games for the latest consumer electronics devices. Written by open source gaming expert Wallace Jackson, this book uses Java 9 and NetBeans 9 to add leading-edge features, such as 3D, textures, animation, digital... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    eBook Springer
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe

     

    Use Java 9 and JavaFX 9 to write 3D games for the latest consumer electronics devices. Written by open source gaming expert Wallace Jackson, this book uses Java 9 and NetBeans 9 to add leading-edge features, such as 3D, textures, animation, digital audio, and digital image compositing to your games. Along the way you’ll learn about game design, including game design concepts, genres, engines, and UI design techniques. To completely master Java 3D game creation, you will combine this knowledge with a number of JavaFX 9 topics, such as the scene graph hierarchy; 3D scene configuration; 3D model design and primitives; model shader creation; and 3D game animation creation. With these skills you will be able to take your 3D Java games to the next level. The final section of Pro Java 9 Games Development puts the final polish on your abilities. You’ll see how to add AI logic for random content selection methods; harness a professional scoring engine; and player-proof your event handling. After reading Pro Java 9 Games Development, you will come away with enough 3D expertise to design, develop, and build your own professional Java 9 games, using JavaFX 9 and the latest new media assets. You will: • Design and build professional 3D Java 9 games, using NetBeans 9, Java 9, and JavaFX 9 • Integrate new media assets, such as digital imagery and digital audio • Integrate the new JavaFX 9 multimedia engine API • Create an interactive 3D board game, modeled, textured, and animated using JavaFX  • Optimize game assets for distribution, and learn how to use the Java 9 module system 1: The Different Faces of Java: Create a Java 9 Development Workstation -- 2: An Introduction to Content Creation: 2D New Media Asset Fundamentals -- 3: Advanced 3D Content Rendering: 3D Asset Concepts and Principles -- 4: An Introduction to Game Design: Game Design Concepts, Genres, Engines and Techniques -- 5: A Java Primer: Introduction to Java Concepts and Principles -- 6: Setting Up Your Java 9 IDE: An Introduction to NetBeans 9 -- 7: Introduction to JavaFX 9: Overview of the JavaFX New Media Engine -- 8: JavaFX 9 Scene Graph Hierarchy: A Foundation for Java 9 Game Design -- 9: JavaFX 9 User Interface Design: The Front End for Java 9 Game Design -- 10: User Interface Design Interactivity: Event Handling and Imaging Effects -- 11: 3D Scene Configuration: Using the PerspectiveCamera and PointLight -- 12: 3D Model Design and Primitives: Using JavaFX 9 Shape3D Classes -- 13: 3D Model Shader Creation: Using the JavaFX 9 PhongMaterial Class -- 14: 3D Model Hierarchy Creation: Using Primitives to Create a Gameboard -- 15: 3D Game Play UI Creation: Using the Sphere Primitive to Create a UI Node -- 16: 3D Game Animation Creation: Using the Animation Transition Classes -- 17: i3D Game Square Selection: Using the PickResult Class with 3D Models -- 18: 3D GamePlay Design: Creating Your Game Content Using GIMP and Java -- 19: Game Content Engine: AI Logic with Random Content Selection Methods -- 20: Coding GamePlay: Setup Game Play Methods and Animated Camera View -- 21: Questions and Answers: Finishing the Setup Methods and Digital Audio -- 22: Scoring Engine: Creating the Score UI Layout and Scoring the Content -- 23: Completing the Game Play Code and Player Proofing Your Event Handling -- 24: Optimizing Game Assets and Code, and Game Profiling Using NetBeans

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (Lizenzpflichtig)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781484209738
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: ST 253 ; ST 324
    Schlagworte: Computer science
    Umfang: 1 Online-Ressource (XXVIII, 633 p. 474 illus. in color)