Ergebnisse für *

Es wurden 14 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 14 von 14.

Sortieren

  1. Sprache, Technik, Kybernetik
    Aufsätze zur Sprachwissenschaft, maschinellen Sprachverarbeitung, künstlichen Intelligenz und Computerkunst
    Erschienen: 1978
    Verlag:  Verl. Linguistik, Münsingen bei Bern

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut für Bildungsforschung, Bibliothek und wissenschaftliche Information
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    TU Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3857840005
    RVK Klassifikation: ES 960 ; ER 100 ; ES 900
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schlagworte: Künstliche Intelligenz; Linguistik; Artificial intelligence; Computational linguistics; Computer art; Information science; Linguistics; Computerlinguistik; Linguistik
    Umfang: 187 S.
  2. The digital arts and humanities
    neogeography, social media and big data integrations and applications
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer, [Cham]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Travis, Charles B. (HerausgeberIn); Lünen, Alexander von (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319409511
    Übergeordneter Titel:
    Schriftenreihe: Springer geography
    Schlagworte: Application software; Art and technology; Communication; Computer art; Digital humanities; Geographic information systems; Geography; Mass media; Science; Social sciences in mass media
    Umfang: xiv, 204 Seiten, Illustrationen
  3. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Ill. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Color; Computer art; Art and technology; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: 343 pages, Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    How color became codeChromatic visions (400 B.C.-1969) -- Colors sacred and synthetic -- Classical and modern color: Plato through Goethe -- Industrial color: synthetics through day-glo psychedelics -- Synthetic color in video synthesis -- Disciplining color: encounters with number and code (1965-1984) -- Informatic color and aesthetic transformations in early computer art -- Collaborative computer art and experimental color systems -- From chromakey to the alpha channel -- "Transparent" screens for opaque ontology (1984-2007) -- Digital infrared as algorithmic lifeworld -- The photoshop cinema -- Postscript: a new dark age.

  4. Sprache, Technik, Kybernetik
    Aufsätze zur Sprachwissenschaft, maschinellen Sprachverarbeitung, künstlichen Intelligenz und Computerkunst
    Erschienen: 1978
    Verlag:  Verl. Linguistik, Münsingen bei Bern

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Bamberg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Eichstätt-Ingolstadt
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Technisch-naturwissenschaftliche Zweigbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Passau
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 3857840005
    RVK Klassifikation: ES 960 ; ER 100 ; ES 900
    Auflage/Ausgabe: 1. Aufl.
    Schlagworte: Künstliche Intelligenz; Linguistik; Artificial intelligence; Computational linguistics; Computer art; Information science; Linguistics; Computerlinguistik; Linguistik
    Umfang: 187 S.
  5. The digital arts and humanities
    neogeography, social media and big data integrations and applications
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer, [Cham]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 996391
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2019/646
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    UBN/MB 2500 T182
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Travis, Charles B. (HerausgeberIn); Lünen, Alexander von (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319409511
    Schriftenreihe: Springer geography
    Schlagworte: Application software; Art and technology; Communication; Computer art; Digital humanities; Geographic information systems; Geography; Mass media; Science; Social sciences in mass media
    Umfang: xiv, 204 Seiten, Illustrationen
  6. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Ill. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:6570:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 161438
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Color; Computer art; Art and technology; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: 343 pages, Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    How color became codeChromatic visions (400 B.C.-1969) -- Colors sacred and synthetic -- Classical and modern color: Plato through Goethe -- Industrial color: synthetics through day-glo psychedelics -- Synthetic color in video synthesis -- Disciplining color: encounters with number and code (1965-1984) -- Informatic color and aesthetic transformations in early computer art -- Collaborative computer art and experimental color systems -- From chromakey to the alpha channel -- "Transparent" screens for opaque ontology (1984-2007) -- Digital infrared as algorithmic lifeworld -- The photoshop cinema -- Postscript: a new dark age.

  7. Im Buchstabenfeld
    die Zukunft der Literatur
    Autor*in:
    Erschienen: 2001
    Verlag:  Droschl, Graz

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2002:912
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 477765
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    EC 1840 W415
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle, Hochschulbibliothek
    A 19302
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2015.01879:1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    2015.01879:2
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Weibel, Peter
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3854206003
    RVK Klassifikation: EC 1300 ; EC 2500 ; EC 5194
    Schlagworte: Artists' books; Computer art
    Umfang: 415 S., Ill., 16 cm
  8. The digital arts and humanities
    neogeography, social media and big data integrations and applications
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer Verlag, Cham

    The case studies in this book illuminate how arts and humanities tropes can aid in contextualizing Digital Arts and Humanities, Neogeographic and Social Media activity and data through the creation interpretive schemas to study interactions between... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The case studies in this book illuminate how arts and humanities tropes can aid in contextualizing Digital Arts and Humanities, Neogeographic and Social Media activity and data through the creation interpretive schemas to study interactions between visualizations, language, human behavior, time, and place

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Travis, Charles B. (Herausgeber); Lünen, Alexander von (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319409511; 3319409514
    Schriftenreihe: Springer geography
    Schlagworte: Geografie; Massenmedien; Naturwissenschaft; Geoinformationssystem; Geschichtswissenschaft; Kunst; Digital Humanities
    Weitere Schlagworte: Digital humanities; Art and technology; Computer art; Geography; Application software; Geographic information systems; Science / Science and teaching; Mass media; Communication; Social sciences in mass media
    Umfang: xiv, 204 Seiten, Illustrationen, Karten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    :

  9. Chromatic Algorithms
    Synthetic Color, Computer Art, and Aesthetics after Code
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    Frontmatter -- Contents -- Introduction. How Color Became Code -- Part 1. Chromatic Visions (400 B.C.–1969) -- 1. Colors Sacred and Synthetic -- 2. Synthetic Color in Video Synthesis -- Part 2. Disciplining Color: Encounters with Number and Code... mehr

    Zugang:
    Verlag (Lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Introduction. How Color Became Code -- Part 1. Chromatic Visions (400 B.C.–1969) -- 1. Colors Sacred and Synthetic -- 2. Synthetic Color in Video Synthesis -- Part 2. Disciplining Color: Encounters with Number and Code (1965–1984) -- 3. Informatic Color and Aesthetic Transformations in Early Computer Art -- 4. Collaborative Computer Art and Experimental Color Systems -- 5. From Chromakey to the Alpha Channel -- Part 3. “Transparent” Screens for Opaque Ontology (1984–2007) -- 6. Digital Infrared as Algorithmic Lifeworld -- 7. The Photoshop Cinema -- Postscript. A New Dark Age -- Acknowledgments -- Notes -- Bibliography -- Index These days, we take for granted that our computer screens—and even our phones—will show us images in vibrant full color. Digital color is a fundamental part of how we use our devices, but we never give a thought to how it is produced or how it came about. Chromatic Algorithms reveals the fascinating history behind digital color, tracing it from the work of a few brilliant computer scientists and experimentally minded artists in the late 1960s and early ‘70s through to its appearance in commercial software in the early 1990s. Mixing philosophy of technology, aesthetics, and media analysis, Carolyn Kane shows how revolutionary the earliest computer-generated colors were—built with the massive postwar number-crunching machines, these first examples of “computer art” were so fantastic that artists and computer scientists regarded them as psychedelic, even revolutionary, harbingers of a better future for humans and machines. But, Kane shows, the explosive growth of personal computing and its accompanying need for off-the-shelf software led to standardization and the gradual closing of the experimental field in which computer artists had thrived. Even so, the gap between the bright, bold presence of color onscreen and the increasing abstraction of its underlying code continues to lure artists and designers from a wide range of fields, and Kane draws on their work to pose fascinating questions about the relationships among art, code, science, and media in the twenty-first century

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780226002873
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 8795
    Schlagworte: Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern; Art and technology; Color; Computer art
    Umfang: 1 Online-Ressource (328 p), 114 color plates, 15 halftones, 3 line drawings, 1 table
  10. Peripheral vision
    Bell Labs, the S-C 4020, and the origins of computer art
    Erschienen: [2015]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    "In 1959, the electronics manufacturer Stromberg-Carlson produced the S-C 4020, a device that allowed mainframe computers to present and preserve images. In the mainframe era, the output of text and image was quite literally peripheral; the S-C 4020... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "In 1959, the electronics manufacturer Stromberg-Carlson produced the S-C 4020, a device that allowed mainframe computers to present and preserve images. In the mainframe era, the output of text and image was quite literally peripheral; the S-C 4020 -- a strange and elaborate apparatus, with a cathode ray screen, a tape deck, a buffer unit, a film camera, and a photo-paper camera -- produced most of the computer graphics of the late 1950s and early 1960s. At Bell Laboratories in Murray Hill, New Jersey, the S-C 4020 became a crucial part of ongoing encounters among art, science, and technology. In this book, Zabet Patterson examines the extraordinary uses to which the Bell Labs SC-2040 was put between 1961 and 1972, exploring a series of early computer art projects shaped by the special computational affordances of the S-C 4020. The S-C 4020 produced tabular data, graph plotting and design drawings, grid projections, and drawings of axes and vectors; it made previously impossible visualizations possible. Among the works Patterson describes are E.E. Zajac's short film of an orbiting satellite, which drew on the machine's graphic capacities as well as the mainframe's calculations; a groundbreaking exhibit of "computer generated pictures" by B??la Julesz and Michael Noll, two scientists interested in visualization; animations by Kenneth Knowlton and the Bell Labs artist-in-residence Stan VanDerBeek; and Lillian Schwartz's "cybernetic" film Pixillation. Arguing for the centrality of a peripheral, Patterson makes a case for considering computational systems not simply as machines but in their cultural and historical context."

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262330060; 0262330067
    Schriftenreihe: Platform studies
    Schlagworte: AT & T Bell Laboratories; Computer art; Computer peripherals; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; COMPUTER SCIENCE/History of Computing; ARTS/Art History/Contemporary Art
    Umfang: 1 online resource (xviii, 133 pages), illustrations.
  11. Theorizing digital cultural heritage
    a critical discourse
    Autor*in:
    Erschienen: 2007
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    This is a collection of theoretical and practical perspectives from a range of disciplines on the challenges of using digital media in research, preservation, management, interpretation, and representation of cultural heritage. mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    This is a collection of theoretical and practical perspectives from a range of disciplines on the challenges of using digital media in research, preservation, management, interpretation, and representation of cultural heritage.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  12. Virtual art
    from illusion to immersion
    Autor*in: Grau, Oliver
    Erschienen: 2003
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    An overview of the art historical antecedents to virtual reality and the impact of virtual reality on contemporary conceptions of art.Although many people view virtual reality as a totally new phenomenon, it has its foundations in an unrecognized... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    An overview of the art historical antecedents to virtual reality and the impact of virtual reality on contemporary conceptions of art.Although many people view virtual reality as a totally new phenomenon, it has its foundations in an unrecognized history of immersive images. Indeed, the search for illusionary visual space can be traced back to antiquity. In this book, Oliver Grau shows how virtual art fits into the art history of illusion and immersion. He describes the metamorphosis of the concepts of art and the image and relates those concepts to interactive art, interface design, agents, telepresence, and image evolution. Grau retells art history as media history, helping us to understand the phenomenon of virtual reality beyond the hype.Grau shows how each epoch used the technical means available to produce maximum illusion. He discusses frescoes such as those in the Villa dei Misteri in Pompeii and the gardens of the Villa Livia near Primaporta, Renaissance and Baroque illusion spaces, and panoramas, which were the most developed form of illusion achieved through traditional methods of painting and the mass image medium before film. Through a detailed analysis of perhaps the most important German panorama, Anton von Werner's 1883 The Battle of Sedan, Grau shows how immersion produced emotional responses. He traces immersive cinema through Cinerama, Sensorama, Expanded Cinema, 3-D, Omnimax and IMAX, and the head mounted display with its military origins. He also examines those characteristics of virtual reality that distinguish it from earlier forms of illusionary art. His analysis draws on the work of contemporary artists and groups ART+COM, Maurice Benayoun, Charlotte Davies, Monika Fleischmann, Ken Goldberg, Agnes Hegedues, Eduardo Kac, Knowbotic Research, Laurent Mignonneau, Michael Naimark, Simon Penny, Daniela Plewe, Paul Sermon, Jeffrey Shaw, Karl Sims, Christa Sommerer, and Wolfgang Strauss. Grau offers not just a history of illusionary space but also a theoretical framework for analyzing its phenomenologies, functions, and strategies throughout history and into the future.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262274265; 0262274264; 0585446792; 9780585446790
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Panoramas; Virtual reality in art; Computer art; Art and electronics; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media History
    Umfang: 1 online resource (xiv, 416 pages), illustrations.
  13. Windows and mirrors
    interaction design, digital art, and the myth of transparency
    Erschienen: 2003
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    The experience of digital art and how it is relevant to information technology.In Windows and Mirrors: Interaction Design, Digital Art, and the Myth of Transparency, Jay David Bolter and Diane Gromala argue that, contrary to Donald Norman's famous... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The experience of digital art and how it is relevant to information technology.In Windows and Mirrors: Interaction Design, Digital Art, and the Myth of Transparency, Jay David Bolter and Diane Gromala argue that, contrary to Donald Norman's famous dictum, we do not always want our computers to be invisible "information appliances." They say that a computer does not feel like a toaster or a vacuum cleaner; it feels like a medium that is now taking its place beside other media like printing, film, radio, and television. The computer as medium creates new forms and genres for artists and designers; Bolter and Gromala want to show what digital art has to offer to Web designers, education technologists, graphic artists, interface designers, HCI experts, and, for that matter, anyone interested in the cultural implications of the digital revolution.In the early 1990s, the World Wide Web began to shift from purely verbal representation to an experience for the user in which form and content were thoroughly integrated. Designers brought their skills and sensibilities to the Web, as well as a belief that a message was communicated through interplay of words and images. Bolter and Gromala argue that invisibility or transparency is only half the story; the goal of digital design is to establish a rhythm between transparency--made possible by mastery of techniques--and reflection--as the medium itself helps us understand our experience of it.The book examines recent works of digital art from the Art Gallery at SIGGRAPH 2000. These works, and their inclusion in an important computer conference, show that digital art is relevant to technologists. In fact, digital art can be considered the purest form of experimental design; the examples in this book show that design need not deliver information and then erase itself from our consciousness but can engage us in an interactive experience of form and content.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Gromala, Diane (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262268998; 026226899X
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Digital communications; Web sites ; Design; Computer art; Multimedia systems; Human-computer interaction; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; DESIGN/Interactive Design
    Umfang: 1 online resource (xi, 182 pages), illustrations.
  14. The structure of style
    algorithmic approaches to understanding manner and meaning
    Autor*in:
    Erschienen: 2010
    Verlag:  Springer, Berlin

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    T 10 B 7011
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    LN-U10-15943
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Badische Landesbibliothek
    110 A 12396
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    60/18542
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Schloss Dagstuhl - Leibniz-Zentrum für Informatik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Argamon, Shlomo (Hrsg.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783642123368
    Weitere Identifier:
    9783642123368
    12180110
    RVK Klassifikation: ST 690
    Schlagworte: Computer science; Computer art; Computer music; Natural language processing (Computer science); Language and languages; Digital Humanities
    Umfang: XVIII, 338 S., Ill., graph. Darst, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben