Ergebnisse für *

Es wurden 17 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 17 von 17.

Sortieren

  1. Empirical approaches to cognitive linguistics
    analyzing real-life data
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luodonpää-Manni, Milla; Penttilä, Esa; Viimaranta, Johanna
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 144387325X; 9781443873253
    RVK Klassifikation: ES 900 ; ER 940
    Schlagworte: Kognitive Grammatik; Kognitive Linguistik; Korpus <Linguistik>
    Weitere Schlagworte: Cognitive grammar; Cognitive grammar / Case studies
    Umfang: vi, 337 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 22 cm
  2. Space in diachrony
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Freie Universität Berlin, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luraghi, Silvia; Nikitina, Tatiana; Zanchi, Chiara
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027259530
    RVK Klassifikation: ES 450 ; ES 440
    Schriftenreihe: Studies in language companion series ; volume 188
    Schlagworte: Sprache; Raum; Sprachtypologie; Historische Sprachwissenschaft
    Weitere Schlagworte: Raum; Space and time in language; Cognitive grammar
    Umfang: xvii, 370 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  3. Space in diachrony
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Humboldt-Universität zu Berlin, Universitätsbibliothek, Jacob-und-Wilhelm-Grimm-Zentrum
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luraghi, Silvia; Nikitina, Tatiana; Zanchi, Chiara
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027265197
    RVK Klassifikation: ES 440
    Schriftenreihe: Studies in language companion series ; volume 188
    Schlagworte: Sprache; Raum; Sprachtypologie; Historische Sprachwissenschaft
    Weitere Schlagworte: Raum; Space and time in language; Cognitive grammar
    Umfang: 1 Online-Ressource, Diagramme
  4. Empirical approaches to cognitive linguistics
    analyzing real-life data
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Cambridge

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luodonpää-Manni, Milla (HerausgeberIn); Penttilä, Esa (HerausgeberIn); Viimaranta, Johanna (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 144387325X; 9781443873253
    RVK Klassifikation: ER 940 ; ES 900
    Schlagworte: Cognitive grammar; Cognitive grammar; Cognitive grammar; Cognitive grammar
    Umfang: vi, 333 Seiten, Diagramme
  5. Metaphor in Communication, Science and Education
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin

    Francesca Ervas, Elisabetta Gola and Maria Grazia Rossi: How embodied cognition still matters to metaphor studies. Theoretical perspectives. Zoltán Kövecses: Metaphor and metonymy in folk and expert theories of emotion -- Tony Veale: Metaphor and... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 087.6 mb/997
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CK/325/1685
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 9717
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ER 940 E73
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ET 455 E73
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    68/11301
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Francesca Ervas, Elisabetta Gola and Maria Grazia Rossi: How embodied cognition still matters to metaphor studies. Theoretical perspectives. Zoltán Kövecses: Metaphor and metonymy in folk and expert theories of emotion -- Tony Veale: Metaphor and metamorphosis -- Amitash Ojha, Bipin Indurkhya and Minho Lee: Is language necessary to interpret visual metaphors? -- Valentina Cuccio and Sabina Fontana: Embodied simulation and metaphorical gestures -- Communication. Kathrin Fahlenbrach: Audiovisual metaphors and metonymies of emotions and depression in moving images -- Elena Negrea-Busuioc: Leading the war at home and winning the race abroad: metaphors used by President Obama to frame the fight against climate change -- Larisa Iljinska, Marina Platonova and Tatjana Smirnova: Secret codes of metaphor: anatomy of architecture -- Micaela Rossi: Some observations about metaphors in specialised languages -- Science. Silvano Tagliagambe and Luca Guzzardi: Classical physics as a metaphorical tool for evoking quantum world -- Carmela Morabito: Integration and differentiation at the basis of metaphor: dexterity in behaviour and degeneracy in the nervous system -- Giulia Frezza and Elena Gagliasso: Building metaphors: constitutive narratives in science -- Clara Inés López-Rodríguez and Maribel Tercedor-Sánchez: Identification and understanding of medical metaphors by non-experts -- Education. Graham Low: Eliciting metaphor in education research: is it really worth the effort? -- Susanne Niemeier: Teaching (in) metaphors -- Susan Nacey and Bård Uri Jensen: Metaphoricity in English l2 learners' prepositions -- John C. Wade: Metaphor and the shaping of educational thinking

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Ervas, Francesca (HerausgeberIn); Gola, Elisabetta (HerausgeberIn); Rossi, Maria Grazia (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110547481; 9783110547481
    Weitere Identifier:
    9783110547481
    RVK Klassifikation: ER 940 ; ET 455
    Schriftenreihe: Applications of Cognitive Linguistics [ACL] ; Volume 36
    Schlagworte: Metaphor; Cognitive grammar; Discourse analysis
    Umfang: vi, 325 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 23 cm x 15.5 cm
  6. Compounds and compounding
    Autor*in: Bauer, Laurie
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    Universitätsbibliothek Braunschweig
    Ko 0750
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    02.s.3156
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Romanisches Seminar, Bibliothek
    Frei 23: S 16 BAUE/1
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    K-3 4/682
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ET 360 103
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/6605
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I s 11/90
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MOR 2-96
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CG/430/671
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 A 2478
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    2017 A 3372
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    ET 360 BAU
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    ET 360 B344
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Rostock
    ET 360 B344
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781108416030; 9781108402552
    Weitere Identifier:
    9781108402552
    RVK Klassifikation: ET 150 ; ET 360
    Schriftenreihe: Cambridge Studies in Linguistics ; 155
    Schlagworte: English language; English language; English language; Construction grammar; Cognitive grammar; Linguistic universals; English language; English language; English language; Construction grammar; Cognitive grammar; Linguistic universals
    Umfang: xvi, 195 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 177-189

    Includes bibliographical references and indexes

  7. Evidentiality revisited
    cognitive grammar, functional and discourse-pragmatic perspectives
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Evidentiality Revisited' focuses on semantic-pragmatic based frameworks for the study of evidentials and evidential strategies in European languages (Dutch, English, French, German, Italian, Lithuanian, Portuguese, Russian and Spanish). The book also... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I s 7/1111
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CG/650/760
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 6620
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    17-14027
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    67a/596
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Evidentiality Revisited' focuses on semantic-pragmatic based frameworks for the study of evidentials and evidential strategies in European languages (Dutch, English, French, German, Italian, Lithuanian, Portuguese, Russian and Spanish). The book also presents discourse-pragmatic studies, with special emphasis on the use of evidential and epistemic expressions as resources for stancetaking in discourse. The volume addresses issues such as the relationship between the conceptual domains of evidentiality and epistemic modality, the role of evidential and epistemic resources in modelling stancetaking, the expression of speaker commitment to the validity status of the information, and the discourse-pragmatic variation of evidentiality and epistemic modality in discourse domains and genres. The volume offers a collection of contributions in which cross-linguistic studies and corpus-based studies contribute to provide further insights into a usage-based account of linguistic reality

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Marín Arrese, Juana I. (HerausgeberIn); Haßler, Gerda (HerausgeberIn); Carretero, Marta (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027256768
    Weitere Identifier:
    9789027256768
    RVK Klassifikation: ER 940
    Schriftenreihe: Pragmatics & beyond ; new series, volume 271
    Schlagworte: Pragmatics; Cognitive grammar; Pragmatics; Cognitive grammar; Cognitive grammar; Pragmatics; Cognitive grammar; Cognitive grammar; Pragmatics; Pragmatics
    Umfang: VI, 320 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Ten lectures on the elaboration of cognitive grammar
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Brill, Leiden

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Bibliothek LIV HN Sontheim
    ProQuest Academic Complete
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Campus Horb, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Lörrach, Zentralbibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    ProQuest
    keine Fernleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Books ProQuest Academic
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Ravensburg, Bibliothek
    E-Book Proquest
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Stuttgart, Bibliothek
    eBook ProQuest
    keine Fernleihe
    Kommunikations-, Informations- und Medienzentrum der Universität Hohenheim
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Villingen-Schwenningen, Bibliothek
    EBS ProQuest
    keine Fernleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (lizenzpflichtig)
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789004347472
    Schriftenreihe: Distinguished lectures in cognitive linguistics ; [volume 3]
    Schlagworte: Cognitive grammar; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (490 pages)
  9. The Speech Processing Lexicon
    Neurocognitive and Behavioural Approaches
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  De Gruyter Mouton, Berlin

    In this book, some of today’s leading neurolinguists and psycholinguists provide insight into the nature of phonological processing using behavioural measures, computational modeling, EEG and fMRI. The essays cover a range of topics including... mehr

    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 190 a/982
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    BAb 4014
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    G A 7164
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 4621
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    57 A 2929
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    In this book, some of today’s leading neurolinguists and psycholinguists provide insight into the nature of phonological processing using behavioural measures, computational modeling, EEG and fMRI. The essays cover a range of topics including categorization, acoustic variability and invariance, underspecification, talker-specificity and machine learning, focusing on the acoustics, perception, acquisition and neural representation of speech.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Lahiri, Aditi (HerausgeberIn); Kotzor, Sandra (HerausgeberIn); Blumstein, Sheila E. (Array)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 3110425734; 9783110425734
    Weitere Identifier:
    9783110425734
    RVK Klassifikation: ET 255 ; ER 980
    Schriftenreihe: Phonology and Phonetics, PP ; Volume 22
    Schlagworte: Speech perception; Neurocommunication; Forensic phonetics; Cognitive grammar; Psycholinguistics
    Umfang: VIII, 257 Seiten, Diagramme, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Sollte unter dem Titel Lexical Processing of Speech erscheinen

    This volume stems from a workshop [August 15 to 18, 2014] held at The Lords of the Manor ([Upper Slaughter], Cotswolds, UK) which was funded by the European Research Council

    ... the rest would like to dedicate this book: Sheila Blumstein (Page [V]). "This special volume celebrates Sheila Blumstein's many and sustained contributions to our understanding of language, and in particular, phonological processing" (Introduction)

  10. Language in our brain
    the origins of a uniquely human capacity
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  The @MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Introduction -- Language as a uniquely human trait -- Language as a specific cognitive system -- Language as a brain system mehr

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    401 F899l
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 21270
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    2962-1693
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 102.4/428
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    ER 810 F899
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    I p 6/58
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    N asl 102.4 DH 4478
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    asl 102.4 DH 4478
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschulbibliothek der Fachhochschule Clara Hoffbauer Potsdam
    NeuroWi16
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    ER 850 F911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    EBS Universität für Wirtschaft und Recht, Standort Wiesbaden, Fachbibliothek Rechtswissenschaften
    ER 810 F899
    keine Fernleihe

     

    Introduction -- Language as a uniquely human trait -- Language as a specific cognitive system -- Language as a brain system

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Chomsky, Noam (VerfasserIn eines Vorworts)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262036924; 0262036924
    RVK Klassifikation: ER 850 ; WW 4200 ; ER 810
    Schlagworte: Cognitive grammar; Cognitive learning; Cognitive science; Brain; Brain; Brain; Brain; Psycholinguistics; Brain; Cognitive grammar; Cognitive science; Psycholinguistics
    Umfang: XII, 284 Seiten, Illustrationen, Diagramme
  11. Empirical approaches to cognitive linguistics
    analyzing real-life data
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Cambridge

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 41762
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CE/820/911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luodonpää-Manni, Milla (HerausgeberIn); Penttilä, Esa (HerausgeberIn); Viimaranta, Johanna (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 144387325X; 9781443873253
    RVK Klassifikation: ER 940 ; ES 900
    Schlagworte: Cognitive grammar; Cognitive grammar; Cognitive grammar; Cognitive grammar
    Umfang: vi, 333 Seiten, Diagramme
  12. The Cambridge handbook of cognitive linguistics
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    The best survey of cognitive linguistics available, this Handbook provides a thorough explanation of its rich methodology, key results, and interdisciplinary context. With in-depth coverage of the research questions, basic concepts, and various... mehr

    Universitätsbibliothek Freiburg
    LS: Spra 10,F 58
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 A 7153
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Anglistisches Seminar der Universität, Bibliothek
    S AH 410
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Leibniz-Institut für Deutsche Sprache (IDS), Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ER 940 D175
    keine Fernleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    E1--CAM16
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    67a/1271
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    58 A 1388
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The best survey of cognitive linguistics available, this Handbook provides a thorough explanation of its rich methodology, key results, and interdisciplinary context. With in-depth coverage of the research questions, basic concepts, and various theoretical approaches, the Handbook addresses newly emerging subfields and shows their contribution to the discipline. The Handbook introduces fields of study that have become central to cognitive linguistics, such as conceptual mappings and construction grammar. It explains all the main areas of linguistic analysis traditionally expected in a full linguistics framework, and includes fields of study such as language acquisition, sociolinguistics, diachronic studies, and corpus linguistics. Setting linguistic facts within the context of many other disciplines, the Handbook will be welcomed by researchers and students in a broad range of disciplines, including linguistics, cognitive science, neuroscience, gesture studies, computational linguistics, and multimodal studies.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Leibniz-Institut für Deutsche Sprache, Bibliothek
    Beteiligt: Dancygier, Barbara (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107118447
    Weitere Identifier:
    9781107118447
    RVK Klassifikation: ER 940
    Schriftenreihe: Cambridge handbooks in language and linguistics
    Schlagworte: Cognitive grammar
    Umfang: xvi, 823 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  13. Space in diachrony
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam

    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CE/530/1155
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2020 A 5582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Bibliothek der Institute für Linguistik und Literaturwissenschaft
    D2--SPA17
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luraghi, Silvia (HerausgeberIn); Nikitina, Tatʹjana Gennadʹevna (HerausgeberIn); Zanchi, Chiara (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789027259530
    Schriftenreihe: Array
    Schlagworte: Space and time in language; Cognitive grammar
    Umfang: XVII, 370 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  14. Space in diachrony
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Universitätsbibliothek Erlangen-Nürnberg, Hauptbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luraghi, Silvia; Nikitina, Tatiana; Zanchi, Chiara
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9789027265197
    RVK Klassifikation: ES 440
    Schriftenreihe: Studies in language companion series ; volume 188
    Schlagworte: Sprache; Raum; Sprachtypologie; Historische Sprachwissenschaft
    Weitere Schlagworte: Raum; Space and time in language; Cognitive grammar
    Umfang: 1 Online-Ressource, Diagramme
  15. Empirical approaches to cognitive linguistics
    analyzing real-life data
    Autor*in:
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Cambridge Scholars Publishing, Newcastle upon Tyne

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Regensburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luodonpää-Manni, Milla; Penttilä, Esa; Viimaranta, Johanna
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 144387325X; 9781443873253
    RVK Klassifikation: ES 900 ; ER 940
    Schlagworte: Kognitive Grammatik; Kognitive Linguistik; Korpus <Linguistik>
    Weitere Schlagworte: Cognitive grammar; Cognitive grammar / Case studies
    Umfang: vi, 337 Seiten, Illustrationen, Diagramme, 22 cm
  16. Space in diachrony
    Autor*in:
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  John Benjamins Publishing Company, Amsterdam ; Philadelphia

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek der LMU München
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Luraghi, Silvia; Nikitina, Tatiana; Zanchi, Chiara
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9789027259530
    RVK Klassifikation: ES 450 ; ES 440
    Schriftenreihe: Studies in language companion series ; volume 188
    Schlagworte: Sprache; Raum; Sprachtypologie; Historische Sprachwissenschaft
    Weitere Schlagworte: Raum; Space and time in language; Cognitive grammar
    Umfang: xvii, 370 Seiten, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  17. Ausgewählte Pronomen, ihr Bedeutungs- und Emotionspotenzial
    Individuelle Konzeptualisierungsprozesse im Lichte Langackerscher Auffassung der Grammatik
    Erschienen: 2017
    Verlag:  Peter Lang GmbH, Internationaler Verlag der Wissenschaften, Frankfurt a.M

    Die Autorin geht der Langackerschen Auffassung der Grammatik als Bedeutung nach und überprüft empirisch, wie sich die Bedeutungen der Pronomen in individuellen Konzeptualisierungsprozessen konkretisieren. Sie zeigt die konzeptuelle Vielfalt der... mehr

    Technische Universität Chemnitz, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Die Autorin geht der Langackerschen Auffassung der Grammatik als Bedeutung nach und überprüft empirisch, wie sich die Bedeutungen der Pronomen in individuellen Konzeptualisierungsprozessen konkretisieren. Sie zeigt die konzeptuelle Vielfalt der Bedeutungsinhalte der Formen der Pronomen und beweist ihre individuell-subjektive emotionale Prägung

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9783631736333
    RVK Klassifikation: GC 6962
    Schriftenreihe: Danziger Beitraege zur Germanistik ; v.55
    Schlagworte: Cognitive grammar; Electronic books
    Umfang: 1 online resource (188 pages).