Ergebnisse für *

Es wurden 29 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 25 von 29.

Sortieren

  1. Talk to me :design and the communication between people and objects ; [published in conjunction with the exhibition "Talk to Me: Design and the Communication between People and Objects" ... The Museum of Modern Art, New York, July 24-November 7, 2011]
    Autor*in:
    Erschienen: c2011
    Verlag:  Museum of Modern Art, New York ; Thames & Hudson [distributor], London

    "Whether openly and actively or in subtle , subliminal ways, things talk to us. As the purpose of design has, in past decades, shifted away from mere utility toward meaning, objects and systems that were once charged only with being elegant and... mehr

    Hochschule für Technik und Wirtschaft Dresden, Bibliothek
    AP 15800-15 0755
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    312019
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Architekturmuseum, Bibliothek
    H Talk
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Rat für Formgebung - German Design Council, Bibliothek
    681.3:7.013 TAL
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle, Hochschulbibliothek
    B 30586
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    AMD - Akademie Mode und Design, staatlich anerkannte private Hochschule, Bibliothek
    DEE 278/ANT
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Na.T.46
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    KUN 5050/56
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    2013 E 800
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Db 2149
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Wissensmanagement, Bibliothek Lippstadt
    LH 65829
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    14-14482
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    KAD-D 234 607
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Pforzheim / Fakultät Gestaltung, Bibliothek
    DTH II 142;a
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    004 MoM
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    227362 - B
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    4°-250 035
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Harz, Hauptbibliothek, Standort Wernigerode / Harz
    DEC 400 0195
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Ostfalia Hochschule für angewandte Wissenschaften, Bibliothek
    KM Ja 006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "Whether openly and actively or in subtle , subliminal ways, things talk to us. As the purpose of design has, in past decades, shifted away from mere utility toward meaning, objects and systems that were once charged only with being elegant and functional now have personalities. And thanks to the digital revolution, they have become very communicative, making our world newly interactive: a wristebad notifies us when we're getting dehydrated, animated creatures hide in the shadows of the objects on our desks, a wheat field calls out a salutation. Contemporary designers, in addition to giving objects form, function and meaning, now write the initial scripts that are the foundations for these useful and satisfying conversations. With nearly two hundred projects ranging from the microscopic to the cosmic, "Talk to Me: Design and the Communication between People and Objects" explores design's new terrain:enhancing, communicative possibilities, embodying a new balance between technology and people, bringing technological break-throughs up or down to comfortable, understandable human scale. These projects include interfaces, websites, video games, devices, tools, charts, and information systems, on topics global and personal. Whether we are hanging out in a social network or listening to a radio sneeze, we are partaking of a newly metaphysical and expressive layer of interaction that is already enriching our future." -- p [4] of cover

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Antonelli, Paola
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0870707965; 9780870707964
    RVK Klassifikation: AP 48750 ; AP 15800 ; LH 65880 ; LH 65829
    Schlagworte: Industrial design; Design; Human-computer interaction; Interactive multimedia; Interactive art; Art and technology
    Umfang: 207 S., 27 cm
    Bemerkung(en):

    Published to accompany the exhibition held at The Museum of Modern Art, New York, from 24 July to 7 November 2011

    Talk to me / Paola Antonelli

    Objects ; Nervous systems and anxious infrastructures / Jamer Hunt

    I'm talking to you ; Life ; Design wonder stories: when speech is golden / Alexandra Midal

    City ; Conversations with the network / Khoi Vinh

    Worlds ; Reality is plenty, thanks: twelve arguments for keeping the naked eye naked / Kevin Slavin

    Double entendre.

  2. The digital arts and humanities
    neogeography, social media and big data integrations and applications
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer, [Cham]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Travis, Charles B. (HerausgeberIn); Lünen, Alexander von (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319409511
    Übergeordneter Titel:
    Schriftenreihe: Springer geography
    Schlagworte: Application software; Art and technology; Communication; Computer art; Digital humanities; Geographic information systems; Geography; Mass media; Science; Social sciences in mass media
    Umfang: xiv, 204 Seiten, Illustrationen
  3. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Ill. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Color; Computer art; Art and technology; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: 343 pages, Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    How color became codeChromatic visions (400 B.C.-1969) -- Colors sacred and synthetic -- Classical and modern color: Plato through Goethe -- Industrial color: synthetics through day-glo psychedelics -- Synthetic color in video synthesis -- Disciplining color: encounters with number and code (1965-1984) -- Informatic color and aesthetic transformations in early computer art -- Collaborative computer art and experimental color systems -- From chromakey to the alpha channel -- "Transparent" screens for opaque ontology (1984-2007) -- Digital infrared as algorithmic lifeworld -- The photoshop cinema -- Postscript: a new dark age.

  4. Reset modernity!
    r·M!
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  ZKM - Center for Art and Media, Karlsruhe ; The MIT Press, Cambridge, MA

    Let's touch base -- Relocalizing the global -- Without the world or within -- Sharing responsibility: farewell to the sublime -- From lands to disputed territories -- Innovation not hype -- Secular at last -- In search of a diplomatic middle ground... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:2311:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 973582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Bildende Künste Braunschweig, Bibliothek
    K 2.1 Res 4
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Kunsthalle Bremen
    Kat. Ausst. Karlsruhe 2016
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a kun 040.7/555
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Max-Planck-Institut zur Erforschung multireligiöser und multiethnischer Gesellschaften, Bibliothek
    MQ 3445 Lato 2016
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    W III 284
    keine Fernleihe
    Burg Giebichenstein Kunsthochschule Halle, Hochschulbibliothek
    A 39694
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Allg 1200,27
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste, Bibliothek
    D.20.4 Karls 2016
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    2849-2849
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    KUN 060 : R18-01
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Muthesius-Kunsthochschule, Zentrale Hochschulbibliothek
    FK KuWi 1098
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    E 102/9
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    16-13455
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    JXS 36
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    272452 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Dg LatoBru/12
    keine Fernleihe

     

    Let's touch base -- Relocalizing the global -- Without the world or within -- Sharing responsibility: farewell to the sublime -- From lands to disputed territories -- Innovation not hype -- Secular at last -- In search of a diplomatic middle ground -- Appendix

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Latour, Bruno (HerausgeberIn); Leclercq, Christophe (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 026203459X; 9780262034593
    RVK Klassifikation: LH 44290 ; LH 60230 ; MQ 3445 ; LB 26000 ; LB 55000 ; LB 52800
    Schriftenreihe: A ZKM book
    Schlagworte: Art and technology; Art
    Umfang: 560 Seiten, Illustrationen, Diagramme
    Bemerkung(en):

    Impressum: The exhibition "reset Modernity!", 16 Apr. to 21 Aug. 2016, location: ZKM Atrium 8+9, ground floor, part of "Globale"

  5. Immersion in the visual arts and media
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Brill, Leiden ; Rodopi, Boston

    pt. 1. Materials and sensations of immersion -- pt. 2. Archaeologies and technologies of immersion -- pt. 3. Landscapes and architectures of immersion mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 963554
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 4 Visu. Lip.1
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    6172-406 6
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    EC 2440 L767
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    pt. 1. Materials and sensations of immersion -- pt. 2. Archaeologies and technologies of immersion -- pt. 3. Landscapes and architectures of immersion

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Liptay, Fabienne (HerausgeberIn); Dogramaci, Burcu (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004308190
    RVK Klassifikation: EC 2440 ; AP 11800
    Schriftenreihe: Studies in intermediality ; volume 9
    Schlagworte: Art and technology; Interactive art
    Umfang: vi, 395 Seiten, Illustrationen (schwarz-weiss)
    Bemerkung(en):

    Literaturangaben

  6. Art and technology in early modern Europe
    Autor*in:
    Erschienen: 2016
    Verlag:  Wiley Blackwell, Chichester, West Sussex

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 176554
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2017 D 1387
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LH 61100 T234
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.4° 326
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Beteiligt: Taws, Richard (HerausgeberIn); Warwick, Genevieve (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1119291682; 9781119291688
    Weitere Identifier:
    9781119291688
    RVK Klassifikation: LH 65700
    Schriftenreihe: Art history book series
    Schlagworte: Art and technology; Art and technology; Art and technology
    Umfang: 245 Seiten, Illustrationen, 28 cm
    Bemerkung(en):

    Originally published as volume 39, issue 2 of Art history

    "Originally published as Volume 39, Issue 2 of Art History"-Page [4]

    Includes bibliographical references and index

  7. The digital arts and humanities
    neogeography, social media and big data integrations and applications
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer, [Cham]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 996391
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2019/646
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    UBN/MB 2500 T182
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Travis, Charles B. (HerausgeberIn); Lünen, Alexander von (HerausgeberIn)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9783319409511
    Schriftenreihe: Springer geography
    Schlagworte: Application software; Art and technology; Communication; Computer art; Digital humanities; Geographic information systems; Geography; Mass media; Science; Social sciences in mass media
    Umfang: xiv, 204 Seiten, Illustrationen
  8. Reinventing print
    technology and craft in typography
    Autor*in: Jury, David
    Erschienen: © 2018
    Verlag:  Bloomsbury Visual Arts, London

    With the rise of digital technology as a design tool and its acceptance as simply part of the tool chest for today's design studios, there has been a re-evaluation and return to exploring pre-digital typography. Design studios no longer flaunt their... mehr

    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    68.4° 476
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    With the rise of digital technology as a design tool and its acceptance as simply part of the tool chest for today's design studios, there has been a re-evaluation and return to exploring pre-digital typography. Design studios no longer flaunt their digital hardware, in fact quite the opposite. This attitudinal change toward digital technology has coincided with a growing fascination and re-evaluation of those pre-digital skills and processes that had been considered in recent years to be irrelevant. Mapping the rise of digital technology and examining the infinite possibilities it offers and the profound cultural and technical influence it has had in all aspects of visual communication. This text also focuses on our current post-digital age, in which the technology itself has become sufficiently common-place for us to fully recognize what it excels at and what it does less well. Reinventing Print focuses on those skills and processes which have been re-appropriated and irreverently liberated by a new generation of typographers, designers, and artists, raised with digital technology in their pockets and forever at their fingertips. In this post-digital age, traditional typographic craft is new, different and therefore exciting, potent and culturally subversive

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781474262699; 1474262694
    RVK Klassifikation: AM 23000 ; AN 34300 ; AP 15040 ; AM 23500
    Schriftenreihe: Required Reading Range
    Schlagworte: Graphic design (Typography); Graphic design (Typography); Printing; Digital printing; Type and type-founding; Desktop publishing; Electronic publishing; Graphic arts; Design; Art and technology
    Umfang: 206 Seiten, Illustrationen (farbig)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  9. Art, technology and nature
    Renaissance to postmodernity
    Autor*in:
    Erschienen: 2015
    Verlag:  Ashgate, Farnham, Surrey, England

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    701 A7848
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2016:4398:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 166763
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    KGS-Allg 1018,2.80
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    67.4828
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Paldam, Camilla Skovbjerg (editor.); Wamberg, Jacob (editor.)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781472411723
    RVK Klassifikation: LH 60220 ; LH 61055
    Schriftenreihe: Science and the arts since 1750
    Schlagworte: Art and technology; Nature (Aesthetics); Technology and civilization; Natural history in art
    Umfang: xiv, 292 pages, Illustrations, 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (pages 249-272) and index

  10. Chromatic algorithms
    synthetic color, computer art, and aesthetics after code
    Erschienen: 2014
    Verlag:  The University of Chicago Press, Chicago, Ill. [u.a.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2014:6570:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 B 161438
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226002736
    RVK Klassifikation: EC 8795 ; LH 65829 ; LH 65880
    Schlagworte: Color; Computer art; Art and technology; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: 343 pages, Ill.
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    How color became codeChromatic visions (400 B.C.-1969) -- Colors sacred and synthetic -- Classical and modern color: Plato through Goethe -- Industrial color: synthetics through day-glo psychedelics -- Synthetic color in video synthesis -- Disciplining color: encounters with number and code (1965-1984) -- Informatic color and aesthetic transformations in early computer art -- Collaborative computer art and experimental color systems -- From chromakey to the alpha channel -- "Transparent" screens for opaque ontology (1984-2007) -- Digital infrared as algorithmic lifeworld -- The photoshop cinema -- Postscript: a new dark age.

  11. Ribbon of darkness
    inferencing from the shadowy arts and sciences
    Erschienen: 2019
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago and London

    Preface: the bottom of the garden -- Introduction: on being struck: hitting the eye/arousing the mind -- Inscrutability. "Black and glittering": the inscrutable sublime ; Lying side by side: fitting color to eros ; The ultimate conjuncture: what... mehr

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:4645:
    keine Fernleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.90
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Preface: the bottom of the garden -- Introduction: on being struck: hitting the eye/arousing the mind -- Inscrutability. "Black and glittering": the inscrutable sublime ; Lying side by side: fitting color to eros ; The ultimate conjuncture: what shadows the brain-mind merger? ; Reconceiving the Warburg Library as a working museum of the mind -- Ineffability. From communicable matter to incommunicable "stuff": extreme combinatorics and the return of ineffability ; Impossible to name: performing the ineffable ; "Totally visual?": op art's neural iconography and the engineered picture ; Dark wonder: belowness, or the ineffable underground ; Still deeper: the non-conscious sublime or the art and science of submergence -- Intuitability. Strange shadows/marred screens ; Thought gems: inferencing from the impersonal crystalline ; The jewel game: gems, fascination, and the neuroscience of visual attention ; From observant eye to non-attentive "I": the camera as cognitive device ; Seizing attention: devices and desires.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780226630519; 9780226630489
    RVK Klassifikation: CC 6900
    Schlagworte: Art; Sublime, The, in art; Art and science; Art and technology
    Umfang: x, 217 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  12. High-tech trash
    glitch, noise, and aesthetic failure
    Erschienen: [2019]
    Verlag:  University of California Press, Oakland, California

    Introduction : "Welcome to the failure age" -- Colors of error : from Plato to digital signal processing -- Avant-garde glitch : red noise, purple haze, black box -- Color as signal/noise -- Visual noise in the new photography -- Chroma glitch : data... mehr

    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Pe 7807
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    LH 61100 K16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : "Welcome to the failure age" -- Colors of error : from Plato to digital signal processing -- Avant-garde glitch : red noise, purple haze, black box -- Color as signal/noise -- Visual noise in the new photography -- Chroma glitch : data as style -- The X-ray sublime -- Landscape as data : from the classical to the consumer-mathematical -- Postscript : miraculous plastic's retrograde sublime. "High-Tech Trash: Glitch, Noise, and Aesthetic Failure maps an archaeology of failure in a culture seemingly ill-equipped to deal with it. To better understand failure, Kane argues, we must abstract from our subjective, personal disappointments and see them as meaningful symbols of a broader human struggle. By connecting twenty-first century digital aesthetics to critical issues in the history of high-tech, the book elucidates what it means to be an error-prone, fallible human in an age of hyper technology; to fail again and again without recourse to anything but repetition"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780520340145
    Schriftenreihe: Rhetoric and public culture: history, theory, critique ; 1
    Schlagworte: Glitch art; Art and technology; Art and technology; Failure (Psychology) in art; Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern
    Umfang: xiii, 234 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  13. Arts of subjectivity
    a new animism for the post-media era
    Erschienen: 2020
    Verlag:  Bloomsbury Academic, London

    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    301717 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 1350085820; 9781350085824
    Schlagworte: Art; Subjectivity in art; Animism in art; Art and technology; Animism in art; Art and technology; Art ; Philosophy; Subjectivity in art
    Umfang: xiv, 217 Seiten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 197-210

  14. Villard's legacy
    studies in medieval technology, science and art in memory of Jean Gimpel ; [this book has its origins in a memorial colloquium entitled "Jean Gimpel: Five Decades of Medieval Technology, Science and Art" ... during the 35th International Congress on Medieval Studies, held at The Medieval Institute of Western Michigan University in Kalamazoo from 4 - 7 May 2000]
    Autor*in:
    Erschienen: 2004
    Verlag:  Ashgate, Aldershot [u.a.]

    Max-Planck-Institut für Wissenschaftsgeschichte, Bibliothek
    720.2 V719
    keine Fernleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2004:4571:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 591643
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Technische Universität Bergakademie Freiberg, Bibliothek 'Georgius Agricola'
    08.7952 8.
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    GE 2004/6672
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Kunstgeschichtliches Institut, Bibliothek
    Frei 13: W-GIMP-1-601
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Greifswald
    680/LH 67120 Z54
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2004 C 2856
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KUN:YV:4900:::2004
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Kunsthalle, Bibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    8 Kz VIL 045/7
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    WSI G 5043-410 5
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Stuttgart, Historisches Institut, Bibliothek
    Wa 14/20
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    55.1230
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Beteiligt: Zenner, Marie-Thérèse (Hrsg.); Gimpel, Jean (GefeierteR); Villard
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 0754609294
    Weitere Identifier:
    2003063796
    RVK Klassifikation: ZG 8720 ; LI 93200
    Schriftenreihe: AVISTA studies in the history of medieval technology, science and art ; 2
    Schlagworte: Science, Medieval; Architectural drawing, Medieval; Art, Medieval; Art and technology; Art and science
    Weitere Schlagworte: Villard de Honnecourt (active 13th century): Album de Villard de Honnecourt; Gimpel, Jean
    Umfang: LXIV, 300 S., Ill., graph. Darst., 25 cm
    Bemerkung(en):

    Based on a memorial colloquium entitled "Jean Gimpel: Five Decades of Medieval Technology, Science and Art" sponsored by AVISTA during the 35th International Congress on Medieval Studies, held at The Medieval Institute of Western Michigan University of Kalamazoo from 4-7 May 2000

    Formerly CIP

    Includes bibliographical references and index

  15. Technologies of the picturesque
    British art, poetry, and instruments, 1750 - 1830
    Autor*in: Broglio, Ron
    Erschienen: c2008
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg [Pa.]

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2009:663:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 692606
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2008 C 4345
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 HL 1091 B866
    keine Fernleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    HL 1031 B866
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780838757000
    Weitere Identifier:
    9780838757000
    RVK Klassifikation: ZG 8640 ; HL 1091
    Schriftenreihe: TheBucknell studies in eighteenth-century literature and culture
    Schlagworte: Literature and technology; Literature and technology; Art and technology; Art and technology; Picturesque, The; Nature (Aesthetics); Nature in literature; Art and literature; Art and literature; Literature and technology; Literature and technology; Art and technology; Art and technology; Picturesque, The; Nature (Aesthetics); Nature in literature; Art and literature; Art and literature
    Weitere Schlagworte: Wordsworth, William (1770-1850); Wordsworth, William 1770-1850
    Umfang: 236 S, Ill, 24 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Includes bibliographical references (p. 221-231) and index

  16. The digital arts and humanities
    neogeography, social media and big data integrations and applications
    Autor*in:
    Erschienen: [2016]; © 2016
    Verlag:  Springer Verlag, Cham

    The case studies in this book illuminate how arts and humanities tropes can aid in contextualizing Digital Arts and Humanities, Neogeographic and Social Media activity and data through the creation interpretive schemas to study interactions between... mehr

    Bayerische Staatsbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    The case studies in this book illuminate how arts and humanities tropes can aid in contextualizing Digital Arts and Humanities, Neogeographic and Social Media activity and data through the creation interpretive schemas to study interactions between visualizations, language, human behavior, time, and place

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Travis, Charles B. (Herausgeber); Lünen, Alexander von (Sonstige)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9783319409511; 3319409514
    Schriftenreihe: Springer geography
    Schlagworte: Geografie; Massenmedien; Naturwissenschaft; Geoinformationssystem; Geschichtswissenschaft; Kunst; Digital Humanities
    Weitere Schlagworte: Digital humanities; Art and technology; Computer art; Geography; Application software; Geographic information systems; Science / Science and teaching; Mass media; Communication; Social sciences in mass media
    Umfang: xiv, 204 Seiten, Illustrationen, Karten, 24 cm
    Bemerkung(en):

    :

  17. Invisible Colors
    The Arts of the Atomic Age
    Erschienen: [2018]; © 2018
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    An introduction to the arts of the atomic age from Marie Curie to Fukushima -- Hiroshima and the colorless paintings -- Tonight no poetry will serve: Godzilla and other cold war monstrosities -- Fukushima and other clouds of suspicions mehr

    Institute for Cultural Inquiry- Kulturlabor, Bibliothek
    N72.T4 D43 2018
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2019:2095:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 60749
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    291799 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    UB Weimar
    Mag Ih 3081
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    An introduction to the arts of the atomic age from Marie Curie to Fukushima -- Hiroshima and the colorless paintings -- Tonight no poetry will serve: Godzilla and other cold war monstrosities -- Fukushima and other clouds of suspicions

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262038546
    RVK Klassifikation: LH 65827 ; LO 89600
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Art and technology; Technology in art; History, Modern, in art; Art and society; Art and society
    Umfang: x, 463 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  18. Chromatic Algorithms
    Synthetic Color, Computer Art, and Aesthetics after Code
    Erschienen: [2021]
    Verlag:  University of Chicago Press, Chicago

    Frontmatter -- Contents -- Introduction. How Color Became Code -- Part 1. Chromatic Visions (400 B.C.–1969) -- 1. Colors Sacred and Synthetic -- 2. Synthetic Color in Video Synthesis -- Part 2. Disciplining Color: Encounters with Number and Code... mehr

    Zugang:
    Verlag (Lizenzpflichtig)
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe

     

    Frontmatter -- Contents -- Introduction. How Color Became Code -- Part 1. Chromatic Visions (400 B.C.–1969) -- 1. Colors Sacred and Synthetic -- 2. Synthetic Color in Video Synthesis -- Part 2. Disciplining Color: Encounters with Number and Code (1965–1984) -- 3. Informatic Color and Aesthetic Transformations in Early Computer Art -- 4. Collaborative Computer Art and Experimental Color Systems -- 5. From Chromakey to the Alpha Channel -- Part 3. “Transparent” Screens for Opaque Ontology (1984–2007) -- 6. Digital Infrared as Algorithmic Lifeworld -- 7. The Photoshop Cinema -- Postscript. A New Dark Age -- Acknowledgments -- Notes -- Bibliography -- Index These days, we take for granted that our computer screens—and even our phones—will show us images in vibrant full color. Digital color is a fundamental part of how we use our devices, but we never give a thought to how it is produced or how it came about. Chromatic Algorithms reveals the fascinating history behind digital color, tracing it from the work of a few brilliant computer scientists and experimentally minded artists in the late 1960s and early ‘70s through to its appearance in commercial software in the early 1990s. Mixing philosophy of technology, aesthetics, and media analysis, Carolyn Kane shows how revolutionary the earliest computer-generated colors were—built with the massive postwar number-crunching machines, these first examples of “computer art” were so fantastic that artists and computer scientists regarded them as psychedelic, even revolutionary, harbingers of a better future for humans and machines. But, Kane shows, the explosive growth of personal computing and its accompanying need for off-the-shelf software led to standardization and the gradual closing of the experimental field in which computer artists had thrived. Even so, the gap between the bright, bold presence of color onscreen and the increasing abstraction of its underlying code continues to lure artists and designers from a wide range of fields, and Kane draws on their work to pose fascinating questions about the relationships among art, code, science, and media in the twenty-first century

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780226002873
    Weitere Identifier:
    RVK Klassifikation: EC 8795
    Schlagworte: Aesthetics, Modern; Aesthetics, Modern; Art and technology; Color; Computer art
    Umfang: 1 Online-Ressource (328 p), 114 color plates, 15 halftones, 3 line drawings, 1 table
  19. High-Tech Trash
    Glitch, Noise, and Aesthetic Failure
    Erschienen: [2020]
    Verlag:  University of California Press, Berkeley, CA

    A free ebook version of this title will be available through Luminos, University of California Press' Open Access publishing program for monographs. Visit www.luminosoa.org to learn more.High-Tech Trash analyzes creative strategies in glitch, noise,... mehr

    Zugang:
    Verlag (Array)
    Hochschule Aalen, Bibliothek
    E-Book De Gruyter
    keine Fernleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Bautzen, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Berlin, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Braunschweig
    keine Fernleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Breitenbrunn, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Clausthal
    keine Fernleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Evangelische Hochschule Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Bildende Künste Dresden, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule für Musik 'Carl Maria von Weber', Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Erfurt, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Flensburg
    keine Fernleihe
    Zeppelin Universität gGmbH, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Furtwangen University. Informatik, Technik, Wirtschaft, Medien. Campus Furtwangen, Bibliothek
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Gera-Eisenach, Bibliothek, Campus Gera
    keine Fernleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Glauchau, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Greifswald
    keine Fernleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    ebook
    keine Fernleihe
    HafenCity Universität Hamburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Helmut-Schmidt-Universität, Universität der Bundeswehr Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    keine Fernleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    keine Fernleihe
    Technische Universität Hamburg, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Bibliothek der Hochschule Hannover
    keine Fernleihe
    Bibliothek im Kurt-Schwitters-Forum
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Heidenheim, Bibliothek
    e-Book De Gruyter OA
    keine Fernleihe
    HAWK Hochschule für angewandte Wissenschaft und Kunst Hildesheim/Holzminden/Göttingen, Bibliothek, Elektronische Ressourcen
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Hildesheim
    keine Fernleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    keine Fernleihe
    Karlsruher Institut für Technologie, KIT-Bibliothek
    keine Fernleihe
    Fachhochschule Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    keine Fernleihe
    HTWG Hochschule Konstanz Technik, Wirtschaft und Gestaltung, Bibliothek
    eBook deGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Anhalt , Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Leipzig, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Leipzig
    keine Fernleihe
    Zentrale Hochschulbibliothek Lübeck
    keine Fernleihe
    Leuphana Universität Lüneburg, Medien- und Informationszentrum, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Otto-von-Guericke-Universität, Universitätsbibliothek, Medizinische Zentralbibliothek
    ebook deGruyter open access
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mannheim, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Mannheim, Hochschulbibliothek
    eBook OA
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    keine Fernleihe
    Hochschule Mittweida (FH), Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Duale Hochschule Baden-Württemberg Mosbach, Bibliothek
    E-Book deGruyter
    keine Fernleihe
    Bibliotheks-und Informationssystem der Carl von Ossietzky Universität Oldenburg (BIS)
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Oldenburg, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Elsfleth, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Osnabrück, Bibliothek Campus Westerberg
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Pforzheim, Bereichsbibliothek Technik und Wirtschaft
    De Gruyter (Open Access)
    keine Fernleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Plauen, Wissenschaftliche Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universität Potsdam, Universitätsbibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschulbibliothek Reutlingen (Lernzentrum)
    eBook
    keine Fernleihe
    Berufsakademie Sachsen, Staatliche Studienakademie Riesa, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Landesbibliothek Mecklenburg-Vorpommern Günther Uecker im Landesamt für Kultur und Denkmalpflege
    keine Fernleihe
    Hochschule für Gestaltung Schwäbisch Gmünd, Bibliothek
    eBook OA DeGruyter
    keine Fernleihe
    Hochschule Magdeburg-Stendal, Standort Stendal, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule der Medien, Bibliothek Standort Nobelstr.
    eBook DeGruyter
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Stuttgart
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Vechta
    keine Fernleihe
    UB Weimar
    keine Fernleihe
    Jade Hochschule Wilhelmshaven/Oldenburg/Elsfleth, Campus Wilhelmshaven, Bibliothek
    keine Fernleihe
    Hochschule Wismar, University of Applied Sciences: Technology, Business and Design, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    keine Fernleihe
    Hochschule Zittau / Görlitz, Hochschulbibliothek
    keine Fernleihe

     

    A free ebook version of this title will be available through Luminos, University of California Press' Open Access publishing program for monographs. Visit www.luminosoa.org to learn more.High-Tech Trash analyzes creative strategies in glitch, noise, and error to chart the development of an aesthetic paradigm rooted in failure. Carolyn L. Kane explores how technologically influenced creative practices, primarily from the second half of the twentieth and first quarter of the twenty-first centuries, critically offset a broader culture of pervasive risk and discontent. In so doing, she questions how we continue onward, striving to do better and acquire more, despite inevitable disappointment. High-Tech Trash speaks to a paradox in contemporary society in which failure is disavowed yet necessary for technological innovation Frontmatter -- Contents -- List of Figures and Tables -- Acknowledgments -- Introduction: "Welcome to the Failure Age" -- 1. Colors of Error: Innovation and Failure from Plato to Digital Signal Processing -- 2. Avant-Garde Glitch: Red Noise, Purple Haze, Black Box -- 3. Color as Signal/Noise -- 4. Visual Noise in the New Photography -- 5. Chroma Glitch: Data as Style -- 6. The X-Ray Sublime -- 7. Landscape as Data: From the Classical to the Consumer-Mathematical -- Postscript: Miraculous Plastic's Retrograde Sublime -- Notes -- Bibliography -- Index

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780520974494
    Weitere Identifier:
    Schriftenreihe: Rhetoric & Public Culture: History, Theory, Critique ; 1
    Schlagworte: Aesthetics, Modern; Art and technology; Art and technology; Failure (Psychology) in art; Glitch art; Information theory; Aesthetics, Modern; LANGUAGE ARTS & DISCIPLINES / Rhetoric
    Umfang: 1 Online-Ressource (252 p)
  20. The systemic image
    a new theory of interactive real-time simulations
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  The MIT Press, London ;

    In media art history as well as in science studies an intensified reception of cybernetic and system-theoretical concepts can be seen in the last few years. In this work, a conceptualization of the relationship between the systemic and the iconic in... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    In media art history as well as in science studies an intensified reception of cybernetic and system-theoretical concepts can be seen in the last few years. In this work, a conceptualization of the relationship between the systemic and the iconic in interactive real-time simulations is proposed.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  21. The practice of light
    a genealogy of visual technologies from prints to pixels
    Autor*in: Cubitt, Sean
    Erschienen: [2014]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    An account of Western visual technologies since the Renaissance traces a history of the increasing control of light's intrinsic excess. mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    An account of Western visual technologies since the Renaissance traces a history of the increasing control of light's intrinsic excess.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262326568; 0262326566; 9780262326575; 0262326574
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Art and technology; Visual perception; ARTS/Art History/General; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media History; SOCIAL SCIENCES/Media Studies
    Umfang: 1 online resource (xiv, 354 pages, 8 unnumbered pages of plates), illustrations (some color).
  22. MediaArtHistories
    Autor*in:
    Erschienen: 2007
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, MA

    Leading scholars take a wider view of new media, placing it in the context of art history and acknowledging the necessity of an interdisciplinary approach in new media art studies and practice. mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    Leading scholars take a wider view of new media, placing it in the context of art history and acknowledging the necessity of an interdisciplinary approach in new media art studies and practice.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Grau, Oliver (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0262274256; 9780262274258; 1282098624; 9781282098626; 9780262311540; 0262311542
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Art and technology; Art and science; Art ; Historiography; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; ARTS/Art History/General; CULTURAL STUDIES/General
    Umfang: 1 online resource (xii, 475 pages, 10 unnumbered pages of plates), illustrations (some color).
  23. The body and the screen
    theories of Internet spectatorship
    Erschienen: 2006
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    "Internet and computer users are often represented onscreen as active and empowered--as in AOL's striding yellow figure and the interface hand that appears to manipulate software and hypertext links. In The Body and the Screen Michele White suggests... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "Internet and computer users are often represented onscreen as active and empowered--as in AOL's striding yellow figure and the interface hand that appears to manipulate software and hypertext links. In The Body and the Screen Michele White suggests that users can more properly be understood as spectators rendered and regulated by technologies and representations, for whom looking and the mediation of the screen are significant aspects of engagement. Drawing on apparatus and feminist psychoanalytic film theories, art history, gender studies, queer theory, critical race and postcolonial studies, and other theories of cultural production, White conceptualizes Internet and computer spectatorship and provides theoretical models that can be employed in other analyses. She offers case studies and close visual and textual analysis of the construction of spectatorship in different settings. White shows that despite the onscreen promise of empowerment and coherence (through depictions of materiality that structure the experience), fragmentation and confusion are constant aspects of Internet spectatorship. She analyzes spectatorship in multi-user object-oriented settings (MOOs) by examining the textual process of looking and gazing, contrasts the experiences of the women's webcam spectator and operator, describes intentional technological failures in net art, and considers ways in which traditional conceptions of artistry, authorship, and production techniques persist in Internet and computer settings (as seen in the creation of virtual environment avatars and in digital imaging art). Finally, she analyzes the physical and psychic pain described by male programmers in Internet forums as another counternarrative to the common tale of the empowered user. Spectatorship, White argues, not only affects the way specific interfaces are understood but also helps shape larger conceptions of self and society."--Publisher's website.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
  24. Information arts
    intersections of art, science, and technology
    Erschienen: 2002
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    An introduction to the work and ideas of artists who use--and even influence--science and technology.A new breed of contemporary artist engages science and technology--not just to adopt the vocabulary and gizmos, but to explore and comment on the... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    An introduction to the work and ideas of artists who use--and even influence--science and technology.A new breed of contemporary artist engages science and technology--not just to adopt the vocabulary and gizmos, but to explore and comment on the content, agendas, and possibilities. Indeed, proposes Stephen Wilson, the role of the artist is not only to interpret and to spread scientific knowledge, but to be an active partner in determining the direction of research. Years ago, C. P. Snow wrote about the "two cultures" of science and the humanities; these developments may finally help to change the outlook of those who view science and technology as separate from the general culture.In this rich compendium, Wilson offers the first comprehensive survey of international artists who incorporate concepts and research from mathematics, the physical sciences, biology, kinetics, telecommunications, and experimental digital systems such as artificial intelligence and ubiquitous computing. In addition to visual documentation and statements by the artists, Wilson examines relevant art-theoretical writings and explores emerging scientific and technological research likely to be culturally significant in the future. He also provides lists of resources including organizations, publications, conferences, museums, research centers, and Web sites.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780262286336; 0262286335; 058544286X; 9780585442860
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Art and science; Art and technology; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art
    Umfang: 1 online resource (xxiv, 945 pages), illustrations.
  25. Art and innovation
    the Xerox PARC artist-in-residence program
    Autor*in:
    Erschienen: 1999
    Verlag:  MIT Press, Cambridge, Mass.

    "The idea behind Xerox's interdisciplinary Palo Alto Research Center (PARC) is simple: if you put creative people in a hothouse setting, innovation will naturally emerge. PARC Artist-in-Residence Program (PAIR) brings artists who use new media to... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    "The idea behind Xerox's interdisciplinary Palo Alto Research Center (PARC) is simple: if you put creative people in a hothouse setting, innovation will naturally emerge. PARC Artist-in-Residence Program (PAIR) brings artists who use new media to PARC and pairs them with researchers who often use the same media, though in different contexts. This is radically different from most corporate support of the arts, where there is little intersection between the disciplines. The result is both interesting art and new scientific innovations. Art and Innovation explores the unique process that grew from this pairing of new media artists and scientists working at the frontier of developing technologies. In addition to discussing specific works created during several long-term residencies, the artists and researchers reveal the similarities and differences in their approaches and perspectives as they engage each other in a search for new methods for communication and creativity"--Provider website.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Beteiligt: Harris, Craig (MitwirkendeR)
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0585331766; 9780585331768; 9780262275002; 0262275007
    Schriftenreihe: Leonardo
    Schlagworte: Xerox Corporation ; Palo Alto Research Center; Technological innovations; Art and technology; DIGITAL HUMANITIES & NEW MEDIA/New Media Art; ARTS/Art History/Contemporary Art
    Umfang: 1 online resource (xiii, 293 pages, 6 pages of plates), illustrations (some color).