Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. A pedagogy of observation
    nineteenth-century panoramas ,German literature , and reading culture
    Autor*in: Byrd, Vance
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg

    Staatliche Museen zu Berlin, Preußischer Kulturbesitz, Kunstbibliothek
    ::8:2018:1496:
    keine Fernleihe
    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 30628
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2020 A 4564
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    his 063.6/302 FNZ
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2020/1667
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2018 C 331
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Germanisches Nationalmuseum, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    69/19240
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    287947 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    69.1401
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9781611488548
    Weitere Identifier:
    9781611488548
    RVK Klassifikation: GE 3151
    Schriftenreihe: New studies in the age of Goethe
    Schlagworte: German literature; Books and reading; Panoramas; Books and reading; Books and reading; German literature; German literature; Panoramas; Panoramas; Germany; Criticism, interpretation, etc; History; 1800-1899
    Umfang: x, 203 Seiten, 4 ungezählte Seiten, Illustrationen, 23 cm
    Bemerkung(en):

    Die zusätzlichen Informationen in Bezug auf die Dissertation wurden ermittelt

    Dissertation, University of Pennsylvania, 2008

  2. A pedagogy of observation
    nineteenth-century panoramas, German literature, and reading culture
    Autor*in: Byrd, Vance
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg

    A Pedagogy of Observation argues that the fascination with learning about the past and new locations in panoramic form spread far from the traditional sites of popular entertainment and amusement. Although painted panoramas captivated audiences from... mehr

    Zentralinstitut für Kunstgeschichte, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt

     

    A Pedagogy of Observation argues that the fascination with learning about the past and new locations in panoramic form spread far from the traditional sites of popular entertainment and amusement. Although painted panoramas captivated audiences from Hamburg to Leipzig and Berlin to Vienna, relatively few people had direct access to this invention. Instead, most Germans in the early nineteenth century encountered panoramas for the first time through the written word. The panorama experience described in this book centers on the emergence of a new type of visual language and self-fashioning in material culture adopted by Germans at the turn of the nineteenth century, one that took cues from the pedagogy of observing and interpreting space at panorama shows. By reading about what editors, newspaper correspondents, and writers referred to as "panoramas," curious Germans learned about a new representational medium and a new way to organize and produce knowledge about the scenes on display, even if they had never seen these marvels in person. Like an audience member standing on a panorama platform at a show, reading about panoramas transported Germans to new worlds in the imagination, while maintaining a safe distance from the actual transformations being portrayed.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Volltext (URL des Erstveröffentlichers)
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9781611488555
    Schriftenreihe: New studies in the age of Goethe
    Schlagworte: Literary Criticism / European / German, Art / History / Modern (late 19th Century to 1945), Literary Collections / European / German, Social Science / Cultural Geography; German literature; Books and reading; Panoramas; Lesekultur; Guckkasten; Panorama; Literatur; Deutsch
    Umfang: 1 Online-Ressource (x, 203 Seiten), Illustrationen
  3. A pedagogy of observation
    nineteenth-century panoramas, German literature, and reading culture
    Autor*in: Byrd, Vance
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  Bucknell University Press, Lewisburg

    Universitäts- und Landesbibliothek Münster
    3K 75556
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    ISBN: 9781611488548
    Schriftenreihe: New studies in the age of Goethe
    Schlagworte: German literature; Books and reading; Panoramas; Guckkasten; Panorama; Lesekultur; Deutsch; Literatur
    Umfang: x, 203 Seiten, Illustrationen, 23 cm