Ergebnisse für *

Es wurden 12 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 12 von 12.

Sortieren

  1. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This book was first published in 2006. Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as the pupils' own language. The teaching methods used in the medieval Abbey of St Gall survive in the translations and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    This book was first published in 2006. Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as the pupils' own language. The teaching methods used in the medieval Abbey of St Gall survive in the translations and commentaries of the monk, scholar and teacher Notker Labeo (c.950–1022). Notker's pedagogic method, although deeply rooted in classical and monastic traditions, demonstrates revolutionary innovations that include providing translations in the pupils' native German, supplying structural commentary in the form of simplified word order and punctuation, and furnishing special markers that helped readers to perform texts out loud. Anna Grotans examines this unique interplay between orality and literacy in Latin and Old High German, and illustrates her study with many examples from Notker's manuscripts. This study has much to contribute to our knowledge of medieval reading, and of the relationship between Latin and the vernacular in a variety of formal and informal contexts Medieval reading -- Education at St. Gall -- Language use and choice -- The St. Gall tractate -- Discretio in the classroom -- Accentus -- Spelling for reading

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  2. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.838.83
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Bibliothek des Bischöflichen Priesterseminars
    BB Ub 1
    keine Fernleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    B 2007/0053
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107405295; 1107405297
    RVK Klassifikation: GE 9468
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology ; 13
    Schlagworte: Bildung; Lesekultur
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (950-1022): Quomodo septem circumstantiae rerum in legendo ordinandae
    Umfang: XV, 363 S., Ill.
    Bemerkung(en):

    Literaturverz. S. 311-353

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  3. Aristoteles in Sankt Gallen
    Notkers des Deutschen Kategorien-Bearbeitung (Kapitel 1-17) auf Grundlage der Übersetzung und des Kommentars des Boethius
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.169.16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Marburg, Universitätsbibliothek
    001 GE 9468 R582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3631554443
    Weitere Identifier:
    9783631554449
    RVK Klassifikation: CD 2063 ; CE 1250 ; CE 2513 ; FH 33137 ; FH 33150 ; GE 9468
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Philosophie und Psychologie (100)
    Schriftenreihe: Kultur, Wissenschaft, Literatur ; 11
    Schlagworte: Übersetzung; Althochdeutsch
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (950-1022): De interpretatione; Notker Labeo (950-1022): Categoriae; Boethius, Anicius Manlius Severinus (480-524): De interpretatione
    Umfang: 310 S.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: München, Univ., Diss., 2006

  4. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Unter den Linden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107405295; 0521803446; 9780521803441
    Weitere Identifier:
    9780521803441
    2005018816
    RVK Klassifikation: GE 9468
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology ; 13
    Schlagworte: Latin philology; Books and reading; Latin philology; Books and reading
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (approximately 950-1022); Notker Labeo (approximately 950-1022); Notker; Notker
    Umfang: XV, 363 S., Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  5. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This book was first published in 2006. Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as the pupils' own language. The teaching methods used in the medieval Abbey of St Gall survive in the translations and... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    keine Fernleihe
    Universitäts- und Landesbibliothek Sachsen-Anhalt / Zentrale
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek Rostock
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Fernleihe

     

    This book was first published in 2006. Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as the pupils' own language. The teaching methods used in the medieval Abbey of St Gall survive in the translations and commentaries of the monk, scholar and teacher Notker Labeo (c.950–1022). Notker's pedagogic method, although deeply rooted in classical and monastic traditions, demonstrates revolutionary innovations that include providing translations in the pupils' native German, supplying structural commentary in the form of simplified word order and punctuation, and furnishing special markers that helped readers to perform texts out loud. Anna Grotans examines this unique interplay between orality and literacy in Latin and Old High German, and illustrates her study with many examples from Notker's manuscripts. This study has much to contribute to our knowledge of medieval reading, and of the relationship between Latin and the vernacular in a variety of formal and informal contexts Medieval reading -- Education at St. Gall -- Language use and choice -- The St. Gall tractate -- Discretio in the classroom -- Accentus -- Spelling for reading

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
  6. Aristoteles in Sankt Gallen
    Notkers des Deutschen Kategorien-Bearbeitung (Kapitel 1 - 17) auf Grundlage der Übersetzung und des Kommentars des Boethius
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 608425
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    266359
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Deutsches Seminar, Germanistische Linguistik/Mediävistik, Bibliothek
    Frei 30a: D 530/30
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Greifswald
    310/GE 9468 R582
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Niedersächsische Staats- und Universitätsbibliothek Göttingen
    2006 A 27635
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    M 1753
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2006/11192
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2006 A 12603
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    KPH:GN:7020:h:R582:2006
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    J 2 rin 10
    keine Fernleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Landratsamt Bodenseekreis, Kulturamt, Kreisbibliothek
    842P-Not/+22/2006
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Brechtbau-Bibliothek
    Germ Kn 10/R 1
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 9783631554449; 3631554443
    Weitere Identifier:
    9783631554449
    RVK Klassifikation: G:de S:ig Z:21 ; G:de S:ll Z:21 ; CD 2063 ; CE 1250 ; CE 2513 ; FH 33137 ; FH 33150 ; GE 9466 ; GE 9468
    Schriftenreihe: Kultur, Wissenschaft, Literatur - Beiträge zur Mittelalterforschung ; 11
    Schlagworte: Notker; ; Boethius, Anicius Manlius Severinus; Übersetzung; Althochdeutsch;
    Weitere Schlagworte: Aristotle: Categoriae; Aristotle
    Umfang: 310 S., graph. Darst., 210 mm x 148 mm
    Bemerkung(en):

    Zugl.: München, Univ., Diss., 2006

  7. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge Univ. Press, Cambridge [u.a.]

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 603095
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Sächsische Landesbibliothek - Staats- und Universitätsbibliothek Dresden
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Freiburg
    TX 2006/911
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Freiburg, Seminar für Griechische und Lateinische Philologie, Abteilung für Lateinische Philologie des Mittelalters, Bibliothek
    Frei 137: J/20/938
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    CAe 1297
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    MK 0 182
    keine Fernleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    hil 720/10 CH
    keine Fernleihe
    Gottfried Wilhelm Leibniz Bibliothek - Niedersächsische Landesbibliothek
    2007/1003
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2006 A 4876
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Kiel, Zentralbibliothek
    Rb 5461
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität Konstanz, Kommunikations-, Informations-, Medienzentrum (KIM)
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universität des Saarlandes, Fachrichtung Germanistik, Bibliothek
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Württembergische Landesbibliothek
    56a/185
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    GE 9468 G881
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    56.2179
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel; Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107405295; 0521803446; 9780521803441
    Weitere Identifier:
    9780521803441
    2005018816
    RVK Klassifikation: GE 9468
    Auflage/Ausgabe: 1. publ.
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology ; 13
    Schlagworte: Latin philology; Books and reading; Latin philology; Books and reading
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (approximately 950-1022); Notker Labeo (approximately 950-1022); Notker; Notker
    Umfang: XV, 363 S., Ill., 26 cm
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

  8. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, UK

    Universitätsbibliothek Augsburg
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Online
    RVK Klassifikation: GE 9468 ; BM 3711
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology ; 13
    Schlagworte: Erziehung; Geschichte; Sprache; Wissen; Latin philology; Books and reading; Latin philology / Study and teaching / Switzerland / Saint Gall / History / To 1500; Books and reading / Switzerland / Saint Gall / History / To 1500; Lesekultur; Bildung
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (ca. 950-1022); Notker Labeo (ca. 950-1022); Notker / Labeo / ca. 950-1022 / Knowledge / Language and languages; Notker / Labeo / ca. 950-1022 / Knowledge / Education; Notker Labeo (950-1022): Quomodo septem circumstantiae rerum in legendo ordinandae
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 363 p.)
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 311-353) and indexes

  9. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge

    This book was first published in 2006. Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as the pupils' own language. The teaching methods used in the medieval Abbey of St Gall survive in the translations and... mehr

    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Hessisches BibliotheksInformationsSystem HeBIS
    keine Fernleihe
    Universität Frankfurt, Elektronische Ressourcen
    /
    keine Fernleihe

     

    This book was first published in 2006. Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as the pupils' own language. The teaching methods used in the medieval Abbey of St Gall survive in the translations and commentaries of the monk, scholar and teacher Notker Labeo (c.950–1022). Notker's pedagogic method, although deeply rooted in classical and monastic traditions, demonstrates revolutionary innovations that include providing translations in the pupils' native German, supplying structural commentary in the form of simplified word order and punctuation, and furnishing special markers that helped readers to perform texts out loud. Anna Grotans examines this unique interplay between orality and literacy in Latin and Old High German, and illustrates her study with many examples from Notker's manuscripts. This study has much to contribute to our knowledge of medieval reading, and of the relationship between Latin and the vernacular in a variety of formal and informal contexts.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 9780511483301
    RVK Klassifikation: GE 9468
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology ; 13
    Schlagworte: Bildung; Lesekultur
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (950-1022): Quomodo septem circumstantiae rerum in legendo ordinandae
    Umfang: 1 Online-Ressource (xv, 363 pages)
    Bemerkung(en):

    Title from publisher's bibliographic system (viewed on 05 Oct 2015)

  10. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Cambridge University Press, Cambridge, UK

    Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as German. The manuscripts of the tenth-century scholar and teacher Notker Labeo display how the medieval pedagogic method combined Latin and vernacular... mehr

    Hochschulbibliothek Friedensau
    Online-Ressource
    keine Fernleihe

     

    Learning to read in medieval Germany meant learning to read and understand Latin as well as German. The manuscripts of the tenth-century scholar and teacher Notker Labeo display how the medieval pedagogic method combined Latin and vernacular literacy. This study has much to contribute to our knowledge of medieval reading

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Verbundkataloge
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Ebook
    Format: Online
    ISBN: 0521803446; 9780521803441
    RVK Klassifikation: BM 3711 ; GE 9468
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology ; 13
    Schlagworte: Books and reading; Latin philology
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (ca. 950-1022); Notker Labeo (ca. 950-1022)
    Umfang: Online-Ressource (xv, 363 p), ill
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references (p. 311-353) and indexes

    Cover; Half-title; Series-title; Title; Copyright; Dedication; Contents; Plates; Acknowledgments; Abbreviations; Manuscript punctuation and other symbols; Introduction; 1 Medieval reading; 2 Education at St. Gall; 3 Language use and choice; 4 The St. Gall Tractate; 5 Discretio in the classroom; 6 Accentus; 7 Spelling for reading; Bibliography; Index of manuscripts; General index

    Electronic reproduction; Available via World Wide Web

  11. Reading in medieval St. Gall
    Erschienen: 2006

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    89.838.83
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9781107405295; 1107405297
    RVK Klassifikation: GE 9468
    Schriftenreihe: Cambridge studies in palaeography and codicology ; 13
    Schlagworte: Bildung; Lesekultur
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (950-1022): Quomodo septem circumstantiae rerum in legendo ordinandae
    Umfang: XV, 363 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis Seite 311-353

    Hier auch später erschienene, unveränderte Nachdrucke

  12. Aristoteles in Sankt Gallen
    Notkers des Deutschen Kategorien-Bearbeitung (Kapitel 1-17) auf Grundlage der Übersetzung und des Kommentars des Boethius
    Erschienen: 2006
    Verlag:  Lang, Frankfurt am Main [u.a.]

    Universitätsbibliothek J. C. Senckenberg, Zentralbibliothek (ZB)
    88.169.16
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Fachkatalog Germanistik
    Sprache: Deutsch
    Medientyp: Dissertation
    Format: Druck
    ISBN: 3631554443
    Weitere Identifier:
    9783631554449
    RVK Klassifikation: CD 2063 ; CE 1250 ; CE 2513 ; FH 33137 ; FH 33150 ; GE 9468
    DDC Klassifikation: Germanische Sprachen; Deutsch (430); Philosophie und Psychologie (100)
    Schriftenreihe: Kultur, Wissenschaft, Literatur ; 11
    Schlagworte: Übersetzung; Althochdeutsch
    Weitere Schlagworte: Notker Labeo (950-1022): De interpretatione; Notker Labeo (950-1022): Categoriae; Boethius, Anicius Manlius Severinus (480-524): De interpretatione
    Umfang: 310 S.
    Bemerkung(en):

    Zugl.: München, Univ., Diss., 2006