Letzte Suchanfragen

Ergebnisse für *

Es wurden 1 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 1 von 1.

Sortieren

  1. Scholastic Florence
    moral psychology in the Quattrocento
    Erschienen: 2014
    Verlag:  Brill, Leiden [u.a.]

    "An unfamiliar portrait of Renaissance Florence is depicted in this volume where we find not only some celebrated humanist-oriented thinkers but also their scholastic friends and rivals, discussing matters pertaining to moral psychology. The... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    1 A 910874
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Erfurt / Forschungsbibliothek Gotha, Universitätsbibliothek Erfurt
    Forschungsbibliothek Gotha
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Fachbereichsbibliothek Philosophie und Erziehungswissenschaft, Abteilung Philosophie
    Frei 32: PA 60/47
    keine Ausleihe von Bänden, nur Papierkopien werden versandt
    Universitätsbibliothek Heidelberg
    2014 A 12212
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Württembergische Landesbibliothek
    64/11919
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    64.3061
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    "An unfamiliar portrait of Renaissance Florence is depicted in this volume where we find not only some celebrated humanist-oriented thinkers but also their scholastic friends and rivals, discussing matters pertaining to moral psychology. The rationale here is to illuminate the shadowlands of Renaissance philosophy and the intellectual history of late 15th century Italy by bringing into focus the important role played by scholastic thinkers in the Italian Renaissance. Questions and problems regarding e.g., the intellect and the will, evil and conscience, cognition and love are treated through detailed accounts of debates and texts which were rarely discussed previously, in the context of the reception of classical and medieval concepts and theories and mainly fourteenth-century scholastic schools and their achievements"--Provided by publisher

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9789004266278
    Weitere Identifier:
    9789004266278
    RVK Klassifikation: CE 1100
    Schriftenreihe: Brill's studies in intellectual history ; Vol. 230
    Schlagworte: Renaissance; Scholars; Humanists; Philosophers; Humanism; Ethics; Christian ethics; Psychology and philosophy; Philosophy, Renaissance
    Umfang: VIII, 307 S
    Bemerkung(en):

    Includes bibliographical references and index

    Introduction: Scholasticism in a Florentine setting?Part 1. On conscience, evil and penitence -- A portrait of a "Thomist" in the late-fifteenth century -- A Renaissance discourse on evil -- The psychology of the voluntary act of penitence -- Part 2. Questions of intellect and will, freedom and love -- A discussion of conscience, cognition and will -- A debate concerning the intellect and the will -- A theory of will, human dignity, and freedom -- On the importance of self-reflexivity -- A Renaissance discourse on love -- Conclusion: A new Renaissance anthropology?