Ergebnisse für *

Es wurden 3 Ergebnisse gefunden.

Zeige Ergebnisse 1 bis 3 von 3.

Sortieren

  1. Coding literacy
    how computer programming is changing writing
    Autor*in: Vee, Annette
    Erschienen: [2017]; © 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Introduction : Computer programming as literacy -- Coding for everyone and the legacy of mass literacy -- Sociomaterialities of programming and writing -- Material infrastructures of programming and writing -- Literacy for everyday life -- Conclusion... mehr

    Staatsbibliothek zu Berlin - Preußischer Kulturbesitz, Haus Potsdamer Straße
    10 A 7721
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Bremen
    a asl 084.5/692
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Staats- und Universitätsbibliothek Hamburg Carl von Ossietzky
    A 2017/5605
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Hochschule für Angewandte Wissenschaften Hamburg, Hochschulinformations- und Bibliotheksservice (HIBS), Fachbibliothek Technik, Wirtschaft, Informatik
    Paed 720 202
    keine Fernleihe
    Technische Informationsbibliothek (TIB) / Leibniz-Informationszentrum Technik und Naturwissenschaften und Universitätsbibliothek
    CI/460/1144
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Ilmenau
    SPR ES 900 V417
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Thüringer Universitäts- und Landesbibliothek
    ASW:EL:1000:Vee::2017
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Klassik Stiftung Weimar / Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    281532 - A
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe

     

    Introduction : Computer programming as literacy -- Coding for everyone and the legacy of mass literacy -- Sociomaterialities of programming and writing -- Material infrastructures of programming and writing -- Literacy for everyday life -- Conclusion : Promoting coding literacy : lessons from reading and writing

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Hinweise zum Inhalt
    Quelle: Herzogin Anna Amalia Bibliothek
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262036245
    RVK Klassifikation: SR 850 ; ES 900
    Schriftenreihe: Software studies
    Schlagworte: Computers and literacy; Literacy; Computer literacy; Written communication; Programming languages (Electronic computers); Rhetoric; Computer programming; Computer literacy; Computer programming; Computers and literacy; Literacy; Programming languages (Electronic computers); Rhetoric; Written communication
    Umfang: xi, 361 Seiten, Illustrationen
    Bemerkung(en):

    Literaturverzeichnis: Seite 293-321

  2. Coding literacy
    how computer programming is changing writing
    Autor*in: Vee, Annette
    Erschienen: 2017
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    Badische Landesbibliothek
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Zentrum für Kunst und Medien Karlsruhe / Staatliche Hochschule für Gestaltung, Bibliothek
    Hd 8508
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Universitätsbibliothek Mannheim
    500 ES 900 V417
    keine Fernleihe
    Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    70.4541
    uneingeschränkte Fernleihe, Kopie und Ausleihe
    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format
    Quelle: Herzog August Bibliothek Wolfenbüttel
    Sprache: Englisch
    Medientyp: Buch (Monographie)
    Format: Druck
    ISBN: 9780262036245
    RVK Klassifikation: ES 900
    Schlagworte: Computers and literacy; Literacy; Computer literacy; Programming languages (Electronic computers); Computer programming
    Umfang: xi, 361 Seiten, Illustrationen, 23 cm
  3. Coding literacy
    how computer programming is changing writing
    Autor*in: Vee, Annette
    Erschienen: [2017]
    Verlag:  The MIT Press, Cambridge, Massachusetts

    The message from educators, the tech community, and even politicians is clear: everyone should learn to code. To emphasize the universality and importance of computer programming, promoters of coding for everyone often invoke the concept of... mehr

    Zugang:
    Resolving-System (Lizenzpflichtig)
    Universitätsbibliothek Osnabrück
    keine Fernleihe
    Universitätsbibliothek der Eberhard Karls Universität
    keine Fernleihe

     

    The message from educators, the tech community, and even politicians is clear: everyone should learn to code. To emphasize the universality and importance of computer programming, promoters of coding for everyone often invoke the concept of "literacy," drawing parallels between reading and writing code and reading and writing text. In this book, Annette Vee examines the coding-as-literacy analogy and argues that it can be an apt rhetorical frame. The theoretical tools of literacy help us understand programming beyond a technical level, and in its historical, social, and conceptual contexts. Viewing programming from the perspective of literacy and literacy from the perspective of programming, she argues, shifts our understandings of both. Computer programming becomes part of an array of communication skills important in everyday life, and literacy, augmented by programming, becomes more capacious. Vee examines the ways that programming is linked with literacy in coding literacy campaigns, considering the ideologies that accompany this couplig, and she looks at how both writing and programming encode and distribute information. She explores historical parallels between writing and programming, using the evolution of mass textual literacy to shed light on the trajectory of code from military and government infrastructure to large-scale businesses to personal use. Writing and coding were institutionalized, domesticated, and then established as a basis for literacy.

     

    Export in Literaturverwaltung   RIS-Format
      BibTeX-Format